اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

اعمال سلیقه در اخذ وثایق بانکی مورد قبول نیست

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: اعمال سلیقه در اخذ وثایق بانکی از سوی شعب مختلف بانک‌ها مورد قبول استان نیست.

اعمال سلیقه در اخذ وثایق بانکی مورد قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد توسعه کشاورزی استان زنجان، اظهار کرد: در بدنه کارشناسی بانک‌ها در زمینه اخذ وثایق بانکی به صورت سلیقه‌ای عمل می‌شود.

وی با بیان اینکه مستندات و گزارشات مکتوبی در این زمینه وجود دارد، افزود: اعمال قدرت رئیس شعبه، کارشناس و افراد زیردست موجب بروز چنین مشکلاتی می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه با چنین اقداماتی به شدت برخورد می‌شود، افزود: برای حل مشکلات مردم باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه تحقق 30 درصدی ارائه تسهیلات کشاورزی در استان قابل قبول نیست، افزود: باید استان اقدامات لازم را برای ارائه تسهیلات لازم به بخش کشاورزی انجام دهد.

رئوفی‌نژاد از ارائه 26 میلیارد تومان تسهیلات در این بخش خبر داد و گفت: تنها 30 درصد تعهدات استان تحقق یافته است.

وی با اشاره به رتبه استان زنجان در بخش کشاورزی تصریح کرد: این رتبه برای استان مطلوب نبوده و باید در این زمینه اقدامات جدی‌تری انجام شود.

*تعاونی‌ها به ایجاد اشتغال پایدارتر کمک می‌کنند

استاندار زنجان با بیان اینکه در صورت ارائه تسهیلات به تعاونی‌ها اشتغال پایدارتری محقق می‌شود، افزود: باید تعاونی ها پای کار آمده و در این زمینه پیشگام باشند.

وی با بیان اینکه اداره کل تعاون در زمینه راه‌اندازی تعاونی‌ها همپای ستاد حرکت نکرده است، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی تعاونی‌ها از ضروریات است.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه به طرح‌های بزرگ کشاورزی در صورت ضرورت و با تعیین اولویت تسهیلات ارائه می‌شود، افزود: توجه به طرح‌های کوچک از اقدامات دولت است.

وی بر ضرورت راهنمایی و ارائه مشاوره‌های لازم به متقاضیان در خصوص دریافت تسهیلات تاکید کرد و گفت: باید با راهنمایی‌های دلسوزانه مردم را برای اخذ تسهیلات همراهی کرد.

استاندار زنجان اولویت استان را معرفی زمین‌های مرغوب برای اجرای طرح‌های کشاورزی عنوان کرد و گفت: نباید با معرفی زمین‌های نامرغوب متقاضیان را فراری داد.

وی با انتقاد شدید از عملکرد نظام مهندسی کشاورزی زنجان تصریح کرد: این سازمان در عمل به وظایف خود ضعیف بوده است.

رئوفی‌‌نژاد با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی به خوبی استفاده نمی‌شود، افزود: تا ز‌مانی که فرصت خدمت فراهم نبود، این سازمان از عدم توجه به توانمندی‌های سازمان گله‌مند بود.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول