اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی قید و بند را کنار بگذارند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت:‌ بانک‌های عامل استان اردبیل در پرداخت مشاغل خانگی قید و بندها را کنار گذاشته و به روان‌سازی پرداخت تسهیلات کمک کنند.

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی قید و بند را کنار بگذارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال استان که با حضور مدیران بانک‌های عامل برگزار شد، با بررسی آخرین وضعیت مشاغل خانگی در اردبیل اظهار داشت: بانک ملی از اعتبار ابلاغی 5 میلیارد تومان خود به هزار و 593 پرونده معرفی شده، 3 میلیارد و 722 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده که در فاصله دو هفته‌ برگزاری جلسه رقم 74 درصد پرداختی این بانک تغییر نیافته است.

وی خاطرنشان کرد: بانک ملت از رقم 5 میلیارد و 232 میلیون تومان ابلاغی در مشاغل خانگی برای هزار و 803 پرونده معرفی شده 3 میلیارد و 194 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به جلسه قبل با 9 درصد افزایش پرداختی رقم خود را به 76 درصد پرداختی رسانده است.

استاندار اردبیل یادآور شد: بانک رفاه نیز از 3 میلیارد و 660 میلیون تومان اعتبار ابلاغی خود هزار و 76 متقاضی را پذیرش کرده که کل پرداختی این بانک یک میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که 44 درصد تعهد خود را پرداخت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد گفت:‌ بانک مسکن نیز از رقم یک میلیارد و 530 میلیون تومان تسهیلات ابلاغی در مشاغل خانگی برای 708 نفر متقاضی بالغ بر یک میلیارد و 11 میلیون تومان پرداخت کرده است که حدود 88 درصد پرداختی این بانک را شامل می‌شود.

این مسئول، پرداختی بانک صادرات را نیز 4 میلیارد و 140 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: بانک صادرات 51 درصد تعهد خود را در مشاغل خانگی به انجام رسانده است.

رئیس شورای اداری استان از بهانه‌جویی بانک تجارت در توقف تسهیلات پرداختی انتقاد کرد و بیان داشت: بانک تجارت که از رقم 4 میلیارد و 249 میلیون تومان خود حدود 2 میلیارد و 510 میلیون تومان پرداخت کرده مدعی است که از سوی مسئولان کشوری ابلاغ شده که دیگر حق پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را ندارند که در این زمینه به جد پیگیری می‌کنیم تا علل و عوامل این امتناع را بدانیم.

نیکزاد پرداختی بانک کشاورزی استان را حدود 6 میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام کرد و گفت:‌ پرداختی این بانک به 74 درصد افزایش یافته که این بانک موفق‌ترین بانک به همراه بانک ملی در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود از مدیرعامل پست بانک استان نیز خواست به جد موضوع پرداختی در قالب مشاغل خانگی را از طریق مدیران کشوری پیگیری کند تا میزان پرداختی این بانک از 15 درصد به یک رشد مطلوب برسد.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول