اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت:‌ بانک‌های متخلفی که در پرداخت تسهیلات مصوب و مقرر قصور کرده و اختلال ایجاد کنند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در نشست با مدیران عامل بانک‌های استان اظهار داشت: قرار نیست هر کس دلش هرگونه بخواهد تسهیلات پرداخت کند یا سود بانکی خود را محاسبه کرده و مانع ایجاد کند که در این زمینه برخورد جدی با اخلال‌گران نظام بانکی نیز صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب تکلیف همه ما را در تقویت تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی مشخص کرده است، خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از شهرک‌های صنعتی بیله‌سوار داشتیم صاحبان سرمایه خواستار اعمال پنج ماه تنفس در پرداخت اقساط خود به بانک‌ها بودند که به یقین تعامل بانک‌ها با سرمایه‌گذاران می‌تواند موانع و مشکلات را برطرف کند.

استاندار اردبیل نیازمندی اساسی واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری را تسهیلات سرمایه در گردش و نقدینگی مورد نیاز توصیف کرد و یادآور شد: اگر این پرداختی‌ها از سوی بانک‌های عامل صورت گیرد بسیاری از موانع و مشکلات برطرف خواهد شد.

رئیس شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گفت: اگر بانک‌ها جلسات هماهنگی خود را با محوریت پرداخت نکردن تسهیلات با رویه وحدت‌گونه انجام دهند خلاف قانون است و ما به شدت با چنین رویه‌ای برخورد خواهیم کرد.

 

بانک‌ها در پرداخت پاداش هیئت مدیره سخنی از منابع و مصارف نمی‌آورند!

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کار مردم را با عمر دولت اشتباه گرفته‌ایم، بیان داشت:‌ پرداخت 2 تا 5 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای مشاغل خانگی رقمی نیست که بانک‌ها بخواهند در این زمینه مانع ایجاد کنند.

این مسئول افزود:‌ چطور است زمانی که 800 میلیون تومان در این کشور برای پنج نفر از اعضای هیئت مدیره یکی از بانک‌ها پاداش پرداخت می‌شود و در آن موقع سخن از منابع و مصارف نمی‌آورند اما زمانی که مقرر می‌شود 5 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزا پرداخت کنند بانک‌ها به دلهره و اضطراب می‌افتند.

رئیس شورای اداری استان پرداخت این بانک‌ها را برکت کار مسئولان و دلسوزان نظام توصیف کرد و ادامه داد: نباید در پرداخت این تسهیلات سخت‌گیری‌های بی‌مورد را انجام دهیم.

نیکزاد با انتقاد شدید از پرداخت نشدن تسهیلات مانده بنگاه‌های زود‌بازده از طرف بانک‌های عامل استان نیز تاکید کرد:‌ بانک‌های عامل قرار بود 20 درصد تسهیلات را پرداخت کنند اما به غیر از بانک ملی که پرداختی خود را ذره‌ای افزایش داده است بقیه بانک‌ها در دو هفته گذشته هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

وی ادامه داد: ما در جلسه سه‌شنبه شب در صیانت از تولید تصمیم گرفتیم تا بانک‌های عامل را که در پرداخت تسهیلات اختلال ایجاد می‌کنند برخورد کنیم و پرونده آنها را برای رسیدگی به دادگستری ارجاع دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین تعدادی از مدیران بانک‌های عامل نیز اعلام کردند که نباید بانک‌های عامل در همه موارد سیبل هجمه قرار گیرند چرا که بانک‌ها به تکلیف و دستور‌العمل‌های ابلاغی به جد عمل می‌کنند و هرگز جلساتی نیز برای پرداخت نکردن تسهیلات و هماهنگی در عمل نکردن به قوانین و مقررات ابلاغی در این استان برقرار نشده و همه موارد مطرح شده شایعه می‌باشد.

مدیران عامل بانک‌های استان همچنین از آمادگی برای پرداخت تسهیلات در قالب صیانت از تولید شدند و اعلام کردند در صورت مراجعه بدهکاران بدهی آنها نیز  بدون برداشت از محل صیانت اقساط‌ بندی شده و استمهال صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول