اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

مسائل بانکی مهم‌ترین مانع توسعه روابط اقتصادی ایران و چین است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در دیدار دبیر اتاق بازرگانی نینهای چین گفت: مهم‌ترین مانع توسعه روابط اقتصادی ایران با چین مسائل بانکی است.

مسائل بانکی مهم‌ترین مانع توسعه روابط اقتصادی ایران و چین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان، خسرو کسائیان با اشاره به اینکه انتقال وجوه از طریق بانک‌ها بین دو کشور ایران و چین با مشکل روبه‌رو شده است، اظهار کرد: انتقال وجه بزرگ‌ترین مسئله بازرگانان ایرانی در مبادلات با چین است که اتاق اصفهان خواستار توجه مقامات چینی به این موضوع است.

وی نقش دولت‌ها در تحکیم روابط اقتصادی دو کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: هر دو دولت باید تلاش کنند موانع پیش روی تجار برطرف شود تا حجم تبادلات اقتصادی افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به نقش تعیین کننده بخش خصوصی در افزایش تجارت کشورها، افزود: بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی با سرعت و دقت بیشتری می‌تواند به تجارت بین‌المللی بپردازد.

وی ایجاد شرکت‌های واسطه‌ای بین بازرگانان دو کشور با هدف عبور از شرایط سخت اقتصادی را عامل مهم در افزایش قیمت کالاها دانست و اضافه کرد: برقراری ارتباط مستقیم بین تولید کننده و خریدار می‌تواند هزینه تمام شده را کاهش دهد.

به گفته کسائیان تکنولوژی کشور چین می‌تواند برای تقویت صنعت استان اصفهان تأثیرگذار باشد و از این رو استان اصفهان آماده توسعه همکاری با استان‌های صنعتی چین است.

وی خواستار همکاری دو اتاق بازرگانی اصفهان و نینهای چین در بخش‌های مختلف شد و بیان کرد: شناسایی و احراز شرکت‌های معتبر برای همکاری با طرف مقابل می‌تواند از جمله وظایف مهم اتاق‌های بازرگانی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار آموزش زبان چینی به شرکت‌های اصفهانی که با شرکت‌های چینی تبادلات تجاری دارند، شد و گفت: داشتن زبان مشترک نخستین گام برای آغاز فعالیت اقتصادی است و از این رو اتاق بازرگانی اصفهان با توجه به افزایش حجم تجارت با شرکت‌های چینی خواستار آموزش این زبان به فعالان اقتصادی است.

دبیر اتاق بازرگانی نینهای چین نیز در این دیدار گفت: دو کشور چین و ایران دارای تمدن دیرینه‌اند و چین به اوضاع بین‌المللی به ویژه مسائل ایران توجه خاص دارد.

چین و ایران فرصت‌های بسیاری برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دارند

زو شاو بین، هدف از حضور هیئت شش نفره از بازرگانان استان نینهای چین در اصفهان را مطالعه و بررسی صنعت استان و نیازمندی‌های این بخش اعلام کرد.

وی گفت: استان نینهای چین جزو منطقه اقتصادی شانگهای است و دو پارک فناوری صنعتی و تولید قالب دارد.

دبیر اتاق بازرگانی نینهای چین افزود: در حال حاضر 4 هزار و 100 شرکت صنعتی در این منطقه فعال است که بیشتر در بخش‌های نساجی، غذای کنسرو، لاستیک و پلاستیک، تولید فلزات، سوپاپ، ماشین‌آلات، قطعات خودرو، لوازم برقی خانگی، نوشت‌افزار، صنایع شیمیایی و تولید قالب فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: این منطقه با یک هزار و 700 کارخانه فعال در زمینه قالب‌سازی و با بیش از 30 هزار تکنسین متخصص مهم‌ترین تولیدکننده قالب در چین محسوب می‌شود.

شاو بین تصریح کرد: چین و ایران دو کشور توانمند در عرصه اقتصادی هستند که فرصت‌های بسیاری برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دارند و باید از این فرصت‌ها برای تعمیق روابط استفاده کرد.

وی با اشاره به خرید نفت ایران از سوی چین و وجود موانع برای انتقال وجه ارزی آن پیشنهاد کرد که ایران به جای ارز، از خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های چینی برای انجام پروژه‌های بزرگ استفاده کند.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول