اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی همدان:

منبت‌کاران بر گسترش بازار مبل و منبت تأکید دارند / لزوم اعطای تسهیلات بانکی

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری همدان گفت: منبت‌کاران بر گسترش بازار مبل و منبت تأکید دارند و اعطای تسهیلات بانکی و احداث واحدهای کوچک‌تر در شهرک مبل و منبت عمده تقاضاهای آنهاست.

منبت‌کاران بر گسترش بازار مبل و منبت تأکید دارند / لزوم اعطای تسهیلات بانکی

بهجت عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در حاشیه بازدید از کارگاه‌های مبل و منبت ملایر اظهار کرد: مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با بازدید از شهرک مبل و منبت حاجی‌آباد ملایر، وضعیت این شهرک را بررسی کرد.

وی تصریح کرد: در این بازدید از مراحل ساخت شهرک خصوصی مبل و منبت روستای دهنوآورزمان نیز بازدید شد که تاکنون زیرساخت‌های آن فراهم شده است.

معاون صنایع‌ دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه کارگاه‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است، افزود: با بازدید از این کارگاه‌‌ها از پتانسیل‌های وضعیت منبت آگاه شدند که منبت‌کاران نیز پروسه کامل تولید از مرحله چوب‌بری و الواربری تا رویه‌کوبی و رنگ‌کاری را شرح دادند.

وی با اشاره به تقاضاهای منبت‌کاران برای حمایت از آنها اذعان کرد: اعطای تسهیلات بانکی و احداث واحدهای کوچک‌تر در شهرک مبل و منبت عمده تقاضاهای آنها بود که تقاضای دوم آنها نیازمند هماهنگی با شرکت شهرک‌های صنعتی است.

عباسی با بیان اینکه منبت‌کاران بر گسترش بازار مبل و منبت نیز تأکید داشتند، ابراز داشت: مدیرکل میراث فرهنگی قول دادند تا جایی که توان داشته باشند با راهکارهای مناسب توسعه مبل و منبت را داشته باشند چراکه به همه ثابت شده رشته مبل و منبت رشته‌ای پردرآمد است.

وی در پایان با بیان اینکه مبل و منبت سوددهی و ارزش افزوده بالایی دارد، افزود: این بازدیدها دوره‌ای است به طوری که بازدید از کارگاه‌های مبلمان تویسرکان در برنامه بعدی قرار دارد و سپس به ترتیب از کانون‌های تولید بازدید می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول