اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

فرهنگ اقتصاد مقاومتی از طریق دانش‏‌آموزان منتقل شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه بر ضرورت تسری فرهنگ اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از طریق دانش‌‏آموزان به خانواده‏‌ها تأکید کرد.

فرهنگ اقتصاد مقاومتی از طریق دانش‏‌آموزان منتقل شود

حجت‌‏الاسلام عبدالعلی استیری امروز در گفت‌‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: بی‏شک اقتصاد مقاومتی، اصلی مؤثر در روند اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به مقوله اقتصاد مقاومتی مطروحه از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: آموزش این مهم از طریق دانش‏‌آموزان و تسری آن به خانواده‌‏ها باید در دستور کار آموزش و پرورش و مسئولان امر قرار گیرد.

استیری با اشاره به زیارت مخصوص حضرت ثامن‌‏الحجج، علی‌‏بن موسی‏‌الرضا(ع)، افزود: زائران با معرفت امام رضا (ع) در زمان اعطای پرونده‌‏های اعمال، عبور از پل صراط و زمان میزان شدن اعمال، از توجهات آن حضرت بهره‌‏مند و برخوردار خواهند شد.

امام جمعه فیروزکوه در خصوص نقش آموزش و پرورش در مواجهه با نوجوانان و جوانان اظهار داشت: با کلمه کودک و نوجوان و صحبت به میان آمدن از کودکان، نخستین واژه‌‏ای که به ذهن متبادر می‏شود، «خانواده» است.

وی ادامه داد: در هیچ دینی به اندازه اسلام به خانواده اهمیت داده نشده و این دین مبین تمام ابعاد زندگی و خانوار را در نظر نگرفته است.

استیری اضافه کرد: اسلام در نحوه صحبت کردن زن و شوهر در خانواده، نحوه گفت‌‏وگو با فرزند، نحوه پوشش، مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و . . . نظر و رهنمود دارد.

امام جمعه فیروزکوه افزود: شورای آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه می‏تواند با ورود به این عرصه و شناسایی و معرفی خانواده‌‏های برتر که معیارهای آن در قرآن و آموزه‏های ناب اسلامی وارد شده است، به فرهنگ‏سازی بپردازد.

استیری اضافه کرد: امروز نقش خانواده‌‏ها به‏ خصوص والدین در گرایش فرزندان به نماز، حجاب و عفاف، تحصیل، فضائل اخلاقی، مسئولیت‏‌پذیری اجتماعی، اعتماد به نفس، تربیت، اقتصاد خانواده و جامعه کتمان‏‌ناپذیر است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول