اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج علمی پژوهشی و فناوری:

خام فروشی ذخایر انرژی نادرست‌ترین مسیر در اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری گفت: خام فروشی منابع فسیلی و ذخایر انرژی نادرست ترین مسیر در اقتصاد مقاومتی است.

خام فروشی ذخایر انرژی نادرست‌ترین مسیر در اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود تولایی صبح امروز در اختتامیه سومین المپیاد بین‌المللی مخترعان، مبتکران و نوآوران و نخستین سمپوزیوم تخصصی اختراعات و تجاری سازی خطاب به دانشجویان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را اقتصادی همراه با مقاومت در برابر کارشکنی‌های دشمن تعریف کردند.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری افزود: در اقتصاد باید مدیریت به گونه‌ای باشد که هم توسعه بخشی و روند صعودی را شاهد باشیم و هم آسیب‌پذیری ناشی از تنگناهای اقتصادی را به حداقل برسانیم.

تولایی با اشاره به الزامات اقتصادی در عرصه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: مردمی کردن اقتصاد، کاهش وابستگی به نفت، تعادل در مصرف و پرهیز از اسراف، مدیریت مصرف و حمایت از تولید داخلی موارد قابل ذکری است که نیاز به اهتمام ویژه دارد.

وی تصریح کرد: حمایت از تولید و توان ملی یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است و امروز همگان باید بر این امر واقف باشند که تحریم و تنگنای اقتصادی تولید داخلی و اشتغال کشور را مورد هدف قرار داده و در صدد فلج‌سازی چرخه اقتصاد از این طریق است.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری تحریم را توطئه اقتصادی برای درماندگی ایران توصیف کرد و افزود: دشمنان انقلاب اسلامی از ایران اسلامی مستقل می‌هراسند و از همین حیث از هیچ توطئه و ترفندی در راستای ضربه به چرخه تولید و اشتغال دریغ نمی‌کنند.

وی ادامه داد: اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی نیازمند مقاومت در شرایط سخت است؛ نخستین گام در مقابله با این فشارهای اقتصادی اهمیت به تولید و توان ملی است.

تولایی همگرایی و یکپارچگی را مهم‌ترین عامل گذر از بحران‌های اقتصادی و توسعه این بخش دانست و یادآور شد: پاسخ ترفند دشمن از سوی ما باید آگاهی باشد و توطئه‌های آنها برای ایجاد شکاف میان ملت و دولت را باید با انسجام ملی پاسخی دندان شکن دهیم.

وی با اظهار تاسف از خام فروشی منابع فسیلی کشور تاکید کرد: کشور در حال حاضر رتبه نخست را در دنیا از حیث منابع فسیلی و ذخایر انرژی دارد و بیش از یک درصد از ذخایر دنیا در ایران جای گرفته است.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری افزود: در شرایطی که حجم بالایی از این ذخایر در اختیار ما است چرا تمرکز و توان خود را برای خام فروشی بر تبدیل این منابع به مواد اولیه مورد نیاز کشور رجحان دهیم.

تولایی با اشاره به غنای علم ایران زمین اظهار کرد: ایران رتبه 16 علمی جهان را داراست و با شتابی 11 برابر متوسط جهان در سال پیشرفت علمی دارد.

رئیس سازمان علمی و پژوهشی یادآور شد: منابع و علم در سطح قابل قبولی است و در این شرایط باید به مدیریت فرصت‌ها و افزایش تولید ملی نگاه جدی داشت.

تولایی خواستار تعامل بخش دولتی و غیردولتی برای ایجاد هم افزایی اقتصادی شد و گفت: بخش غیردولتی باید فضاها را بشناسد و بخش دولتی نیز فرصت سازی برای رونق تولید را فراهم کند.

وی در خاتمه دانشجویان را قشر مبتکر، پژوهشگر و خلاق جامعه توصیف کرد و افزود: دانشجویان با آگاهی، خلاقیت، ابتکار و مسئولیت‌پذیری باید افزایش تولید داخلی را مطالبه کنند و با عنوان موثرترین بخش در رونق اقتصادی گام بردارند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول