اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر اسبق اقتصاد و دارایی:

قدرت اقتصادی کشورها بر مبنای مقایسه ظرفیت تولید شناخته می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر اسبق اقتصاد و دارایی در سبزوار گفت: امروز قدرت اقتصادی کشورها، از جهت مقایسه ظرفیت تولید مورد شناسایی قرار می‌گیرند و هر چقدر ظرفیت تولید کشوری بیشتر باشد، آن کشور در این بعد قوی‌تر است.

قدرت اقتصادی کشورها بر مبنای مقایسه ظرفیت تولید شناخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، داوود دانش جعفری ظهر امروز در نخستین سمینار تخصص رقابت‌پذیری منطقه‌ای و نقش آن در ارتقای تولید ملی و صیانت از سرمایه ایرانی که با همت مجتمع فنی تهران-نمایندگی سبزوار در محل تالار استاد محمد تقی شریعتی پردیس دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت بحث تولید ملی فقط به اینجا ختم نمی‌شود که امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید ملی نامگذاری شده است، بلکه به طور کلی بحث تولید ملی از مهم‌ترین مباحث اقتصادی است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: امروز قدرت اقتصادی کشورها، از جهت مقایسه ظرفیت تولید که در کشورها وجود دارد، مورد شناسایی قرار می‌گیرند و هر چقدر ظرفیت تولید کشوری بیشتر باشد، قاعدتا آن کشور در این بعد قوی‌تر است.

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه درآمد ملی برابر با تولید ملی است، مصرف خصوصی، مصرف دولتی، سرمایه‌گذاری، صادرات و موجودی انبار را به عنوان تولید ناخالص داخلی و پنج نوع روش جهت استفاده از تولید ملی در تمام کشورها نام برد. 

در ابتدای این همایش نیز رئیس هیئت مدیره مجتمع  فنی تهران-نمایندگی سبزوار از این شهرستان به عنوان قطب بزرگ علمی و دانشگاهی شمال شرق کشور یاد کرد و افزود: این مجتمع با هدف ارتقای مهارت‌سنجی و مهارت‌آموزی جوانان سعی کرده است که همراه و در کنار تحصیلات جوانان، مهارت‌آموزی را به آنان آموزش داده تا قشر عظیمی از بیکاران این شهرستان جذب کار شوند.

محمدرضا معشوقی با اشاره به توجه ویژه کشورهای توسعه یافته به این مهم، از مهارت‌آموزی به عنوان پایه و اساس توسعه یاد کرد و گفت: در صورتی مدیران و مسئولان با برنامه‌ریزی، هزینه کمی را برای آموزش مهارت‌افزایی کارکنان خود در نظر بگیرند، مطمئنا در درازمدت می‌توانند بهره‌وری را افزایش دهند.

دبیر این همایش اظهار داشت: متاسفانه در حال حاظر مدرک‌گرایی و تحصیلات عالیه مشکل بزرگی برای کشور شده است، چراکه در یک بررسی اجمالی پی می‌بریم که در قشر تحصیل کرده با مدارج پایین‌تر، مشکل بیکاری کمتری وجود دارد لذا باید افرادی که تحصیلات عالیه دارند در کنار تحصیلات خود، به آموزش مهارتی نیز بپردازند.

وی با تاکید بر نامگذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ارتقای سطح تفکر استراتژیک مدیران ارشد شهرستان در جهت تصمیم‌گیری‌های استراتژیک، تبیین مبانی اقتصادی و اجتماعی در رقابت‌پذیری شهری، آغاز حرکتی جدید در ایجاد هم‌افزایی متقابل فی ما بین فعالان اقتصادی و مدیران اجرایی شهر و آغازی جهت طرح‌ریزی برنامه جامع توسعه شهری بر مبنای رقابت‌پذیری منطقه‌ای را از جمله اهداف این سمینار عنوان کرد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول