اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تحقیقات کمیته امداد:

کمیته امداد از یک‌‌‌ میلیون زن سرپرست خانوار حمایت می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تحقیقات، پذیرش و خدمات مددکاری کمیته امداد امام خمینی کشور از حمایت این نهاد مقدس از یک‌‌ میلیون و 30 هزار زن سرپرست خانوار در سطح کشور خبر داد.

کمیته امداد از یک‌‌‌ میلیون زن سرپرست خانوار حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مجید ملکشاهی ظهر امروز در جلسه مددکاران اجتماعی کردستان در سنندج اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی در حال حاضر به بیش از 4 میلیون خانوار نیازمند در سطح کشور خدمت می‌کند.

وی تصریح کرد: یک میلیون و 30 هزار خانوار از این تعداد را خانوارهایی با زنان سرپرست تشکیل می‌دهند که از خدمات این نهاد در قالب‌های مختلف حمایت می‌شوند.

وی تعداد مراجعین سال گذشته به حوزه مددکاری کمیته امداد را یک‌‌ میلیون و 300 هزار نفر عنوان کرد و گفت: بیش از یک ‌میلیون نفر از این آمار پذیرش شدند.

به گفته این مقام مسئول، 500 هزار نفر از 600 هزار مراجع حوزه مددکاری کمیته امداد پذیرش شده‌اند.

مدیرکل تحقیقات و خدمات مددکاری کمیته امداد امام خمینی کشور افزود: با توجه به دوره تحولی در برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی و کلان این نهاد نیاز بود تا فرآیندها و برنامه‌های جاری مورد بازبینی قرار گرفته و با بهره‌مندی از تجربیات سه دهه تلاش خالصانه و مدل‌های علمی و بومی‌شناسی و اسلامی نسبت به طراحی جایگاه اصلی خدمات مددکاری در سازمان اقدام شود.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای برنامه‌های جدید در راستای ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف گام‌های مهم و اثربخش برداشته شود و مسئله فقرزدایی در قالبی دانش‌محور مورد رسیدگی قرار گیرد.

ملکشاهی به دستورالعمل جامع خدمات حمایت و تعیین و تثبیت رفتار تحولی سازمان بر اساس آن اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای فعالیت حوزه سعی شده ‌است معیارهای سنتی با رویکرد تحولی بازبینی و تغییرات لازم در این خصوص تحقق یابد و با توجه به رویکرد جدید سازمانی نسبت به بازتعریف مدل‌های خدمات‌رسانی و شناسایی نیازمندان اقدام شود.

وی از شناسایی مشکلات اساسی جامعه هدف این نهاد در سطح کشور خبر داد و بیکاری، اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، تورم اقتصادی، هزینه‌های درمانی و ازدواج را از مهم‌ترین مشکلات و آسیب‌های شناسایی شده در بین جامعه هدف کمیته امداد برشمرد.

مدیرکل تحقیقات و خدمات مددکاری کمیته امداد امام خمینی کشور خاطرنشان کرد: 41 نوع آسیب با بررسی‌های کارشناسانه و تحقیقات گسترده در سطح کشور شناسایی شد که برای رفع آنها برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گرفته است.

به گفته ملکشاهی، یکی از آسیب‌های موجود مربوط به بحث حاشیه‌نشینی است که در 12 استان کشور وجود دارد بر همین اساس برنامه‌ریزی‌ها مناسب با عنوان سکونتگاه‌های غیردائمی انجام و با هماهنگی وزارت کشور و فرمانداری‌ها اجرا می‌شود.

وی توجه به بحث مددکار محوری را از اولویت‌های کمیته امداد امام خمینی برشمرد و گفت: در سیاست‌گذاری‌های جدید امداد ضمن گسترش بحث مددکاری توجه به استانداردسازی برنامه‌های این حوزه نیز در اولویت قرار دارد.

وی در پایان توسعه فعالیت‌های پژوهشی و آماری نوین در رابطه با شناخت عوامل فقر و محرومیت، شناخت فقرا و روش‌های فقرزدایی در سراسر کشور را از اولویت‌های این نهاد عنوان کرد و افزود: ارائه مشاوره به منظور پیشگیری از حوادث تلخ و آسیب‌ها، توسعه خدمات حمایتی و بهینه کردن ارائه خدمات حمایت‌های موردی به گروه هدف با توجه به نیازهای متنوع و گوناگون اقشار آسیب‌پذیر از اولویت‌های این نهاد مقدس است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول