اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد کردستان اعلام کرد

ثبت‌ 3700 خانوار مددجوی کردستان در سامانه توسعه بیمه‌های اجتماعی

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کردستان از ثبت بیش از 3 هزار و 700 خانوار مددجوی زیرپوشش این نهاد در سامانه توسعه بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی خبر داد.

ثبت‌ 3700 خانوار مددجوی کردستان در سامانه توسعه بیمه‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عطا افخمی پیش‌ازظهر امروز در جلسه بیمه‌های اجتماعی مددجویان استان کردستان که با حضور رئیس اداره توسعه بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در سنندج برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر حق بیمه 4 هزار و 937 مددجوی زیرپوشش این نهاد در کردستان پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ 36 درصد از مددجویان بیمه شده در این استان را خانواده‌های فوت سرپرست، 36 درصد خانوار سرپرست از کارافتاده، 9.7 درصد صلاق، 7.9 درصد همسر یا سرپرست ترک کرده و 8 درصد هم سایر موارد هستند. 

به گفته وی، در مجموع یک‌هزار و 161 مورد از کل بیمه‌شدگان زیرپوشش این نهاد تاکنون در سامانه توسعه بیمه‌های اجتماعی ثبت نشده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 3 هزار و 700 مددجوی بیمه شده در سامانه توسعه بیمه‌های اجتماعی ثبت و 620 مددجو نیز برای بهره‌مندی از مزایای بیمه به سازمان تامین اجتماعی معرفی شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی کردستان اضافه کرد: بر اساس آمار جامعه هدف ما، 4 هزار و 338 زن سرپرست خانوار زیر 50 سال است.

افخمی افزود: در حال حاضر 2 هزار و 171 زن سرپرست خانوار مددجو در این استان زیرپوشش خدمات بیمه‌ای قرار دارند و امید است با تلاش بیشتر تا پایان امسال سهمیه استان در این موضوع محقق شود.

وی در ادامه به ثبت بیش 18 هزار خانوار روستایی کردستان در سامانه نیازسنجی مناطق محروم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 133 هزار نفر از جمعیت استان کردستان در قالب 51 هزار خانوار از خدمات مستمر و غیرمستمر این نهاد مقدس بهره‌مند هستند.

به گفته وی، بخش زیادی از خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد امام در کردستان ساکن روستاها هستند که نیازسنجی و برنامه‌ریزی مناسب برای رفع مشکلات و توانمندسازی آنان یکی از اهداف این نهاد است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: به منظور شناسایی نیازهای مددجویان و تسریع در حل مشکلات آنان فرم نیازسنجی تکمیل شده و تمامی پرونده‌ها در سامانه مناطق محروم ثبت و براساس اولویت مشکلات مددجویان رفع می‌شود.

افخمی در ادامه به اجرای طرح پالایش مددجویان اشاره کرد و گفت: در این طرح تمامی نیازها و توانایی‌های مددجویان به منظور توانمندسازی آنان با بهره‌گیری از مددکاران و مشاوران متخصص مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خروج سالانه 10 درصد از مددجویان زیرپوشش این نهاد از زیر چتر حمایت‌های دائمی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است که در سال گذشته در کردستان تحقق یافت.

وی در پایان بر توسعه بیمه‌های اجتماعی تاکید کرد و نقش بیمه‌های اجتماعی در توانمندسازی و ارتقا حس خودباوری مددجویان را مهم توصیف کرد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول