اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زنجان

مددجوی خوش شانس ابهری برنده جایزه 250 میلیون ریالی شد

خبرگزاری فارس: مددجوی کمیته امداد امام‌خمینی از طریق حسابی که کمیته امداد برایش باز کرده، 250 میلیون ریال برنده شد.

مددجوی خوش شانس ابهری برنده جایزه 250 میلیون ریالی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شانس و اقبال واژه‌ای است که بیشتر افراد با آن آشنا هستند و به آن اعتقاد دارند، این اعتقاد از گذشته تاکنون وجود داشته است.

شانس را می‌توان به نوعی حکمت خداوندی تلقی کرد و این وقتی است که فرد با توکل و توسل به درگاه الهی و امید به حل مشکل خود در پیچ و خم زندگی گام برمی‌دارد.

ماجراهایی که بر اثر شانس و یا حکمت خداوندی برای اشخاص به وجود می‌آید، همواره شنیدنی است، اما این بار گزارش فارس درباره رو کردن شانس به یک مددجوی ابهری است.

ماجرا از آنجایی آغاز می‌شود، که یکی از زنان سرپرست خانوار ابهری به علت فوت همسر و وضعیت اقتصادی پایین به کمیته امداد مراجعه و پس از طی مراحل لازم وارد چرخه حمایتی این نهاد می‌شود.

کمیته امداد شهرستان ابهر نیز به منظور پرداخت مستمری ماهانه به این مددجو اقدام به افتتاح حساب بانکی برای این مددجو کرده و به صورت ماهیانه مستمری این مددجو را به حساب مذکور واریز میکند.

اما نقطه اوج این ماجرا زمانی است که حکمت خداوندی و یا شانس حساب بانکی افتتاح شده توسط کمیته امداد را وسیله‌ای برای دگرگونی و تحول در زندگی این مددجو قرار می‌دهد و یکباره این مددجو برنده 250 میلیون ریال جایزه نقدی می‌شود.

نکته قابل توجه در این ماجرا این است که منزل مسکونی این مددجو فرسوده بوده و اخیرا به منظور بازسازی توسط کمیته امداد ابهر تخریب شده بود.

از دیگر نکات جالب توجه در زندگی این مددجو داشتن دختر در شرف ازدواج و همچنین فرزند محصل است.

** 2873 خانوار مددجو زیر پوشش کمیته امداد ابهر قرار دارند

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 هزار و 873 خانوار مددجو زیر پوشش کمیته امداد ابهر هستند، اضافه کرد: این خانوارها شامل جمعیتی بالغ بر 7 هزار و 500 نفر است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 هزار و 283 زن سرپرست خانوار مددجوی کمیته امداد ابهر هستند، اضافه کرد: این خانوارهای شامل جمعیتی بالغ بر 3 هزار و 506 مددجو است.

محسن داودی خاطر نشان کرد: کمیته امداد ابهر در طول سال با 40 سرفصل کاری به مددجویان این نهاد خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار نیز یکی از گروه‌های زیر پوشش کمیته امداد هستند، افزود: برای توانمندسازی و خودکفایی این گروه از جامعه هدف نیز سالانه خدمات مختلفی ارائه می‌شود.

داودی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های کمیته امداد ابهر در زمینه حمایت از مددجویان این نهاد به ویژه زنان سرپرست خانوار اشتغالزایی و توانمندسازی است، اضافه کرد: توانمندسازی فکری و فرهنگی نیز از موضوعات مهم در ارائه خدمات به مددجویان این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان کمیته امداد از نظر اقتصادی با اشتغالزایی برای مددجویان نهاد حاصل می‌شود، افزود: وام‌های کارانگیزی، توان افزایی و خودکفایی وام‌های کمیته امداد هستند که در مراحل مختلف اشتغالزایی به مددجویان این نهاد پرداخت می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ابهر همچنین با اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده توسط کمیته امداد ابهر در طول سال افزود: تاکنون برای همه خانوارهای با دو نفر مددجوی کمیته امداد ابهر مسکن ساخته شده است.

وی تصریح کرد: ساخت واحدهای مسکونی برای مددجویان این نهاد در بخش‌های مختلف از قبیل ساخت، تعمیر، احداث و همچنین ثبت نام آنها در مسکن مهر بوده است.

داودی با اشاره به اینکه مددجوی خوش شانس ابهری نیز یکی از خانوارهایی است که کمیته امداد ابهر نسبت به ساخت واحد مسکونی مقاوم برای آنها اقدام کرده است، افزود: کمیته امداد ساخت این منزل مسکونی را با هزینه 60 میلیون ریال اعتبار در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به اینکه مددجوی خوش شانس در طول سال از سرفصل‌های حمایتی این نهاد در بخش‌های متفاوت بهره‌مند است، اضافه کرد: با وجود داشتن دختر نوعروس و فرزند دانش‌آموز برنده شدن این جایزه موجب گره‌گشایی در امور این مددجو می‌شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول