اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره توسعه بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد:

625 هزار خانوار مددجو در کشور بیمه اجتماعی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره توسعه بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی کشور از بیمه اجتماعی 625 هزار خانوار مددجو در کشور خبر داد و گفت: تاکنون 315 هزار مورد آن محقق شده است.

625 هزار خانوار مددجو در کشور بیمه اجتماعی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فریدون قربانی پیش‌ازظهر امروز در جلسه بیمه‌های اجتماعی مددجویان استان کردستان در سنندج از اجرای طرح بیمه‌های اجتماعی مددجویان کمیته امداد خبر داد و هدف از اجرای این طرح را توانمندسازی مددجویان و ارتقای سطح اعتماد به نفس و حفظ منزلت اجتماعی آنان عنوان کرد.

وی اظهار کرد: سهمیه کمیته امداد در زمینه بیمه‌های اجتماعی 625 هزار خانوار است و زنان سرپرست خانوار در این طرح در اولویت قرار دارند.

به گفته این مقام مسئول، بیش از 198 هزار زن سرپرست خانوار زیر 50 سال در سطح کشور از خدمات کمیته امداد بهره‌ می‌برند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تمامی زنان سرپرست خانوار زیر 50 سال بیمه می‌شوند.

وی از بیمه‌های اجتماعی به عنوان یکی از راهبردی‌ترین برنامه‌های کمیته امداد برای مددجویان نام برد و آن را یکی از مهم‌ترین پارامترهایی دانست که زمینه برخورداری استان‌های نیمه برخوردار را فراهم می‌سازد.

به گفته رئیس اداره توسعه بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی کشور، از محل درآمدهای سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکنون 130 هزار زن سرپرست خانوار شهری زیرپوشش بیمه‌ اجتماعی قرار گرفته‌اند.

قربانی در ادامه با اشاره به رشد قابل توجه بحث بیمه‌های اجتماعی در استان کردستان گفت: سهم امسال کردستان در این طرح چهار هزار خانوار است که باید واجدان شرایط را شناسایی کرد.

وی گفت: یکی از اقدامات کمیته امداد پیگیری گسترده برای افزایش جامعه هدف است که افزایش حداکثر سن پذیرش زنان سرپرست خانوار از 45 سال به 50 سال در این راستا صورت گرفته است.

قربانی تصریح کرد: تحقق عدالت اجتماعی، ایجاد امنیت در جامعه، تقویت نوع‌دوستی، همبستگی اجتماعی، رفع فقر و محرومیت و مسئولیت‌پذیری از مهم‌ترین تاثیرات بهره‌مندی مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی از بیمه‌های اجتماعی است.

وی در پایان در مورد راه‌اندازی و نحوه عملکرد سامانه توسعه بیمه‌های اجتماعی نیز گفت:‌ این سامانه به نحوی است که تمامی شاخه‌ها به صورت آنلاین اطلاعات مربوط به بیمه‌شدگان را در آن ثبت و با سامانه مذکور تمامی اطلاعات مددجویان معرفی شده به شعب تامین اجتماعی در تمامی استان‌ها و حتی از طریق ادارات شاخه‌ها قابل ثبت بوده و توسط استان و مرکز به صورت مانیتورینگ قابل مشاهده و گزارش‌گیری است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول