اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران:

مازندران 6400 کلاس تخریبی دارد / خیران مانند همیشه همت کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس مازندران گفت: 6 هزار و 411 کلاس تخریبی در مازندران وجود دارد.

مازندران 6400 کلاس تخریبی دارد / خیران مانند همیشه همت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، علی نییان ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دبیرستان زنده یاد حسین نوروزی با تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: انسان زمانی که از دنیا رود دستش از دنیا کوتاه شده و جز کار نیک از وی هیچ نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه فرزند صالح، اعمال نیک و کتاب و نوشته سه اثر ماندگار از انسان است، گفت: شما خیران خود این مسیر را انتخاب نکردید بلکه شما انتخاب شده‌اید تا به عنوان نماینده خدا بر زمین به مردم نیازمند کمک کنید.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس مازندران با تقدیر از خیران مازندرانی تصریح کرد: شاید در این شهرستان و استان افراد متکمن زیادی وجود داشته باشند ولی جرات خرج کردن را نداشته باشند چرا که خداوند آنها را برای این کار انتخاب نکرده است.

نبیان افزود: امروز شما خیرین به کمک دولت آمده‌اید تا بخشی از کمبود فضای آموزشی را که با آن رو به‌رو هستیم برطرف کنید.

وی با اعلام اینکه 6 هزار و 411 کلاس تخریبی در مازندران وجود دارد، گفت: بیش از 2 هزار کلاس از طریق سازمان برای مقاوم‌سازی معرفی شد که توسط دولت طرح و مجلس آن را تبدیل به قانون کرد و کار انجام شد.

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم با کمک شما خیرین مدرسه‌ساز به بازسازی و مقاوم سازی این کلاس‌های تخریبی بپردازیم.

*نخستین مدرسه در تبریز، مشهد و تهران

عضو انجمن یاوری مدارس ایران نیز گفت: نخستین مدارس ایران در تبریز، مشهد و تهران در زمان مشروطیت توسط رادمرد بزرگ مرحوم تربیت ساخته شد.

پرفسور مسعود نوروزی اظهار داشت: در طول تاریخ، بشر منشأ کامیابی را دستیابی به منابع طبیعی می‌دانست که ناگهان ورق برگشت و دانش به جای آن نهادینه شد.

وی افزود: در آن روزگاران پس از هشت قرن سکوت در پی ایجاد نخستین مدارس امروزی در تبریز، مشهد و تهران در زمان مشروطیت توسط رادمرد بزرگ مرحوم تربیت در تبریز صورت گرفت.

عضو انجمن یاوری کشور در ادامه با اشاره به کمبودها و محدودیت‌های فضای آموزشی در گذشته بیان داشت: به پاس قدردانی مردمان زادگاهم و به تشویق و ترغیب همسرم، برای ساخت این فضای آموزشی مصمم شدم.

یاوری افزود: این دبیرستان دارای 12 کلاس درس، دو دفتر، آزمایشگاه، نمازخانه و سالن ورزشی است که با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان در زمینی به مساحت ‌هزار و 750 متر مربع احداث شده است.

*خیرین منتخبان خدا در زمین هستند

 

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز نیز مازندران گفت: خیران منتخبان خدا در زمین هستند.

حسین فیروزیان اظهار داشت: روزی بود که من برای تحصیل هیچ پولی نداشتم ولی امروز به لطف خدا در جمع شما خیرین عزیز هستم.

وی خطاب به خیران با بیان اینکه شما منتخبان خدا بر روی زمین هستید، گفت: نه من به شما گفتم که در این میدان جهل و بی‌سوادی با سلاح مرکب و قلم بجنگید نه دیگران، بلکه این خداست که در دل و وجود شما خیران این ارزش و بها را کاشت که امروزه افتخارآفرین باشید.

فیروزیان در ادامه با اشاره به مرحوم نوشیروانی و داراب، بزرگ‌مردان مازندران خاطرنشان کرد: به من اجازه دهید درود و سلام به روح پاک نوشیروانی و داراب برسانم که بزرگ مردان تاریخ مازندران در امر خیری هستند و ما باید با الگو قرار دادن آنها برای خدمت به مردم تلاش و کوشش کنیم.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز مازندران تصریح کرد: خداوند خواست تا فرزند ارشد من که افسر وظیفه در میدان جنگ در طی هشت سال دفاع مقدس بود به شهادت برسد بدین وسیله من هم در میدان مبارزه نفس قرار گیریم.

وی افزود: وظیفه ماست که در راه خدا با انفاق مال جهاد کرده و وظیفه خود را به عنوان نماینده خدا بر روی زمین به درستی انجام دهیم.

انتهای پیام/و10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول