اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ابتدایی همدان:

همدان 28 مدرسه خاص قرآنی دارد

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در حال حاضر در سطح استان همدان 28 مدرسه خاص قرآنی وجود دارد.

همدان 28 مدرسه خاص قرآنی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، معصومه معصومیان صبح امروز در همایش قرآنی و خانواده ویژه دانش‌آموزان و اولیای دبستان خاص قرآنی امام علی (ع) شهر بهار، مدارس خاص قرآنی را به عنوان الگوی مدرسه اسلامی معرفی کرد و اظهار داشت: هدف از ایجاد مدارس قرآنی رشد و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان و پرورش دانش‌آموزان متخصص در زمینه قرآن است.

وی اضافه کرد: قرآن و محافل قرآنی بستری است برای دانش‌آموزان و فرزندانمان که از همان آغاز کودکی آنها را با کتاب آسمانی آشنا و انس دهیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان افزود: محافل قرآنی، راهی برای آشناسازی افراد با هدف رسیدن انسان به درجات والای خداوندی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های اصلی آموزش و پرورش در حوزه ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی در کنار دایر کردن مدارس خاص، توسعه مدارس قرآنی آن هم در دوره ابتدایی است که در کنار فعالیت‌های پرورشی می‌تواند بسیار راهگشا باشد و این مدارس با هدف جهش علمی و تربیتی شکل گرفته است.

معصومیان یادآور شد: در این گونه مدارس بیشتر موضوع تربیت و تعالی دانش‌آموزان مد نظر است چراکه قصد داریم فضای مدرسه، تدریس معلمان و برخی فعالیت‌های پرورشی را متناسب با موضوع و محوریت قرآن آراسته کرده تا دانش‌آموزان بتوانند در این مدارس رشد و پرورش پیدا کنند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان در کنار ساعات رسمی تحصیل خود شش ساعت آموزشی را در هفته با موضوع قرآن و معارف اسلامی سپری می‌کنند تا متناسب با سند تحول بنیادین و منشور توسعه قرآنی کشور دانش‌آموزان و نسل آینده تربیتی قرآنی داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان افزود: در سطح استان همدان 28 مدرسه خاص قرآنی وجود دارد که یک آموزشگاه در شهرستان بهار و ویژه دانش‌آموزان اول تا سوم ابتدایی است.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول