اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

22 مدرسه هیئت امنایی در همدان وجود دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان با بیان اینکه مدارس هیئت امنایی از سطح بالایی درباره توان سیاست‌گذاری در زمینه پیگیری موارد آموزشی برخوردار هستند، گفت: 22 مدرسه هیئت امنایی در همدان وجود دارد.

22 مدرسه هیئت امنایی در همدان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش همدان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته پیوند اولیا و مربیان با اشاره به واقعه 30 مهر سال 57 اظهار کرد: 30 مهر همدان نمادی برجسته در روند شکل‌گیری انقلاب اسلامی و تأثیر آن در حرکت‌های انقلابی سراسر کشور مد نظر قرار دارد.

وی افزود: در این رویداد تاریخی دانش‌آموزان، دانشجویان، بازاریان و روحانیون در خیابان شهدا حضور یافته و منشأ تحولات و تحرکات زیادی در سطح استان و کشور شدند.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: در هفته پیوند میان اولیا و مربیان، آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین نهاد آموزشی و خانواده به عنوان مهم‌ترین و اثرگذارترین نهاد اجتماعی می‌توانند ساماندهی مطلوبی را در امر آموزش و پرورش دانش‌آموزان ایفا کنند.

وی بیان کرد: با توجه به مسائل روز از جمله جنگ نرم، جنگ اقتصادی و برنامه‌های کاربردی اقتصاد مقاومتی، مدرسان انجمن اولیا و مربیان باید توجه خاصی را به ضرورت‌های مرتبط با مسائل روز کرده و همگام با اولویت‌های جامعه حرکت کنند.

قهرمانی‌مطلق ادامه داد: آموزش و پرورش علاوه بر رسالت‌های متعدد خود توانسته با تلاش فراوان آموزش خانواده را به سمت مساجد سوق داده و در 50 مسجد شهرستان همدان اقدام به برگزاری برنامه‌های آموزش خانواده کند.

وی خاطرنشان کرد: پدر و مادرانی که تنها به فکر تأمین معیشت فرزندان خود بوده و به تعلیم و تربیت آنها توجهی نمی‌کنند در حق فرزندانشان جفا کرده و باعث از بین رفتن آموزش‌های موجود می‌شوند.

فرماندار همدان افزود: برگزاری منطقه‌ای برنامه‌های آموزش خانواده در راستای کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در خروجی برنامه‌ها می‌تواند اثرگذار باشد و در این میان طرح مسابقه‌ای درباره فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان و سخنان ایشان در جمع مردم بجنورد و فرهنگیان توسط آموزش و پرورش طراحی و برگزار شود.

وی اظهار کرد: 22 مدرسه هیئت امنایی در همدان وجود دارد و حداکثر هزینه مدارس ابتدایی 150 هزار تومان است و مدیرانی که هزینه برآورد شده پیشنهادی سال تحصیلی 92-91 را نسبت به سال گذشته بدون تغییر اعلام کرده‌اند مجاز به افزایش نرخ موجود نبوده و سایر مدیران می‌توانند هزینه‌های سال گذشته خود را برای امسال تا 10 درصد افزایش دهند.

قهرمانی‌مطلق خاطرنشان کرد: پیشنهادات مدارس راهنمایی در برآورد هزینه دانش‌آموزان مطلوب است و در مقطع متوسطه حداکثر هزینه دریافتی مدارس 250 هزار تومان است و مدارسی که نرخ پیشنهادی آنها در برآورد هزینه‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته تنها می‌توانند اعتبارات خود را تا 15 درصد افزایش دهند و در تمام مدارس هیئت امنایی دریافت هزینه‌ای جانبی با عناوین گوناگون ممنوع است.

وی بیان کرد: مدارس هیئت امنایی از سطح بالایی درباره توان سیاست‌گذاری در زمینه پیگیری موارد آموزشی برخوردار هستند که باید آیین‌نامه این مدارس، در اختیار اولیای دانش‌آموزان قرار گیرد تا آنها نیز با وظایف و حقوق خود در این امر آشنا شوند.

فرماندار همدان تصریح کرد: فرهنگیان و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران از پرداخت هزینه‌های ثبت‌نام مدارس هیئت امنایی به جز کلاس‌های فوق ‌برنامه 100 درصد معاف هستند.

وی تصریح کرد: طی هفته گذشته فرد خیری زمینی به مساحت 6 هزار متر مربع با هزینه برآورد شده 1.5 میلیارد ریال به اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان اهدا کرده است.

قهرمانی‌مطلق در پایان گفت: شماره پیامک 30006399 به منظور ارتباط مستقیم با فرمانداری اختصاص داده شده و از تاریخ هفتم تا 11 آبان ‌ماه نیز نمایشگاه هوشمندسازی مدارس استان در دبیرستان دیباج برگزار می‌شود و در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول