اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در 2200 مدرسه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان مرکزی از برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی استان در 2 هزار و 200 مدرسه از مدارس استان خبر داد.

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در 2200 مدرسه برگزار می‌شود

ابوالفضل خاکباز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی سوم آبان ماه همزمان با سراسر کشور در 2 هزار و 200 مدرسه از مدارس استان مرکزی نیز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام از نامزدهای این انتخابات از 25 مهر ماه آغاز شده و تا یک روز مانده به انتخابات ادامه دارد.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه ستاد اجرایی این انتخابات از مدیر مدرسه، معاون پرورشی، نماینده دبیران، رئیس انجمن اولیاء و مربیان و یک نفر از دانش‌آموزان در مدارس تشکیل می‌شود، افزود: در مدارس ابتدایی به ازای 100 دانش‌آموز پنج نفر، 101 نفر تا 150 دانش‌آموز هفت نفر، از 151 دانش‌آموز به بالا 9 نفر به عنوان اعضای شورا، در مدارس راهنمایی و  متوسطه به ازای 250 دانش‌آموز پنج نفر، 250 تا 350 دانش‌آموز هفت نفر، 350 تا 550 دانش‌آموز 9 نفر و 550 به بالا 11 نفر به عنوان اعضای اصلی شورا انتخاب خواهند شد ضمن آنکه دو نفر نیز به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

خاکباز ادامه داد: این انتخابات در تمام مدارسی که بیش از 30 دانش‌آموز داشته باشند برگزار می‌شود و در هر مدرسه یک صندوق اخذ رأی دایر خواهد شد.

وی با بیان اینکه رعایت شئونات اسلامی، داشتن محبوبیت در بین دانش‌آموزان، برخورداری از روحیه مسئولیت‌پذیری و توان ایجاد ارتباط با دیگران از شرایط لازم برای نامزدی در این انتخابات است، گفت: تحکیم و تعمیق ارزش‌ها بین دانش‌آموزان، تکریم علمی شخصیت دانش‌آموزان، تمرین مشارکت‌جویی، مسئولیت پذیری، افزایش روحیه انتقادپذیری، توجه عملی به خواسته دانش‌آموزان، تبادل تجربه، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان و... از مهم‌ترین اهداف تشکیل شوراهای دانش‌آموزی است.

به گفته وی اعضای شورای دانش‌آموزی که متشکل از رئیس، معاون و یک نفر منشی است بعد از انتخاب شدن از سوی دانش‌آموزان به تشکیل کمیته‌های نماز، قرآن و معارف اسلامی، علمی و آموزشی، فرهنگ و هنری، تربیت بدنی، سیاسی و اجتماعی، بهداشت، انتظامات و امور مناسبت‌ها می‌پردازند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول