اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پارس‌آباد:

مساجد کانون جوشان حضور جوانان هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: مساجد به کانون‌های پرجوش و خروش جوانان برای رسیدن به یک تربیت و معرفت واقعی در جامعه اسلامی تبدیل شده است.

مساجد کانون جوشان حضور جوانان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی کریمی عصر امروز در گردهمایی مسئولان و خیرین مسجدساز و اوقاف و امور خیریه در پارس‌آباد اظهار داشت: برخلاف تفکر و رویه سال‌های قبل مسجد به عنوان یک کانون فرهنگی، تربیتی امروز مورد توجه و تاکید مسئولان و دست‌اندرکاران نظام اسلامی که در کنار تخصیص اعتبار مناسب برای ساخت و تجهیز آن فعالیت‌های خوبی را نیز در اجرای برنامه‌های نرم‌افزاری شاهد هستیم.

وی از مساجد به عنوان دژ مستحکم و سنگر همیشه پایدار در برابر توطئه‌ها و ترفندهای استکبار جهانی یاد کرد و افزود: ما با توسل به مسجد به عنوان مکان حضور جوانان و نوجوانان برای امر عبادی و فرهنگی و سیاسی می‌توانیم مبانی شیطنت‌آمیز غرب را خنثی کنیم و از این پایگاه در ترویج اندیشه‌های ناب اسلامی و آرمان اهل بیت عصمت و طهارت استفاده کنیم.

کریمی خاطر نشان کرد: با گسترش و رونق مساجد و عملی شدن طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی می‌توان گام‌های مؤثر و جدی را در تقویت مبانی اعتقادی و باورهای مذهبی نسل امروز و آینده برداشت.

فرماندار پارس‌آباد در ادامه سخنان خود از تخصیص دو میلیارد ریال اعتبار برای مرمت مساجد شهرستان پارس‌آباد خبر داد و اضافه کرد: با عنایت دولت خدمتگزار در رسیدن به اهداف توسعه و ارتقای جایگاه مساجد و تعمیر آنها منابع خوبی تأمین و تزریق شده است.

وی همچنین از اوقاف و امور خیریه خواست تا در مرمت و احیای مکان‌های مذهبی و بقاع متبرکه و امامزاده‌ها تمام تلاش و همت خود را به کار گیرند و بیش از گذشته در این شهرستان مرزی به تقویت ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها کمک کنند.

به گزارش فارس، در این مراسم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با یادآوری اینکه بیش از 70 امامزاده و مکان مقدس تاکنون شناسایی شده و بانک اطلاعاتی آنها در حال تهیه است، یادآور شد: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار ما تعمیر و بازسازی مساجد و اماکن متبرکه در سطح استان است.

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری از وقف به عنوان سنت حسنه و ماندگارترین تفکر صالح و شایسته یاد کرد و گفت: از زمان ظهور اسلام تاکنون عمل وقف رایج و مرسوم بوده و در یک مسیر روشن و منطقی مباحث مهمی در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش فارس، در شهرستان نمین نیز به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل مسابقات قرآنی در دو بخش خواهران و برادران و در دو رده سنی زیر و بالای 16 سال برگزار شد.

در این مسابقات که با حضور داوران مجرب و در رشته‌های قرائت، ترتیل، مفاهیم و حفظ نیم جز یک، 2.5، پنج، 10، 20 و 30 جز قرآن کریم برگزار شد، بیش از 500 نفر از خواهران و برادران شرکت کرده بودند که در دو حوزه جداگانه به رقابت پرداختند.

نفرات برتر هر یک از رشته‌های یاد شده به مسابقات استانی راه می‌یابند که مرحله استانی مسابقات 12 آبان برای خواهران و 19 آبان برای برادران می‌باشد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول