اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز امور مساجد ورامین:

ائمه جماعات مشعل‌داران پایگاه جوشان مساجد هستند

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز امور مساجد شهرستان ورامین با اشاره به اهمیت فعالیت مساجد در اسلام گفت: ائمه جماعات مشعل‌داران پایگاه و سنگر جوشان مساجد هستند.

ائمه جماعات مشعل‌داران پایگاه جوشان مساجد هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین قدوسی‌نژاد در حاشیه گردهمایی ائمه جماعات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران مساجد را سنگر اسلام خواند و گفت: مساجد پایگاه جوشان و سنگری هستند که به طور فعال با چرخ‌ها و توطئه‌های دشمنان مقابله می‌کنند.

مدیر مرکز امور مساجد شهرستان ورامین ائمه جماعات را مشعل‌داران این حرکت برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌های طراحی شده از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز امور مساجد و تلاش‌های فعالانه جوانان تاکنون با تهاجمات فرهنگی مبارزه می‌شود.

وی در ادامه گفت: ائمه جماعات سنگرداران سنگر مساجد هستند و با آگاهی و بصیرت بالایی که دارند ضمن عرضه اسلام ناب به مردم از عقاید و مرزهای اعتقادی مردم دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به حضور فعال ائمه جماعات در مسائل انقلاب ابراز داشت: ائمه جماعات افرادی دشمن‌شناس هستند و همواره بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی را در دستور کار خود قرار داده و با برنامه‌های مدون و بیان مباحث روشنگرانه تبلیغات و توطئه‌های دشمن را برای مردم شفاف‌سازی می‌کنند.

* معرفی اعضای شورای ائمه جماعات ورامین

حجت‌الاسلام قدوسی‌نژاد در پاسخ به خبرنگار فارس در ارتباط با گردهمایی ائمه جماعات شهرستان‌های ورامین، پیشوا و پاکدشت به معرفی اعضای شورای ائمه جماعات این شهرستان‌ها، گفت: گردهمایی ائمه جماعات با حضور فعال مسئولان نواحی و مراکز امور مساجد و ائمه جماعات این شهرستان‌ها برگزار شد.

مدیر مرکز امور مساجد شهرستان ورامین اظهار داشت: بر اساس ساختار جدید امور مساجد شهرستان ورامین به عنوان ناحیه شهید مدنی، مساجد پیشوا به عنوان ناحیه شهید مدرس و مساجد شهرستان پاکدشت به عنوان ناحیه کلینی سازماندهی شده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امور مربوط به مساجد باید مردمی و ستادی اداره شود با تشکیل این ناحیه‌ها از نظرات، افکار و رهنمودهای ائمه جماعات نخبه شهرستان‌ها که شناسایی شده‌اند بهره‌برداری و استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام قدوسی‌نژاد ورامین، قرچک، جوادآباد و خیرآباد را مناطق زیرمجموعه ناحیه شهید مدنی دانست و تأکید کرد: حجت‌الاسلام صفدری رابط بخش قرچک و شیرازی رابط شهر خیرآباد هستند.

مدیر مرکز امور مساجد شهرستان ورامین با اشاره به اعضای شورای مرکزی ناحیه شهید مدنی تأکید کرد: در رأس این هرم آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی قرار دارد و حجت‌الاسلام حجت‌الله اسماعیلی امام جمعه قرچک، حسینی امام جمعه جوادآباد، محسن‌زاده امام جمعه خیرآباد، سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین و زاهدیان به عنوان قاضی و اعضای شورای مرکزی ناحیه شهید مدنی هستند.

حجت‌الاسلام قدوسی‌نژاد با اشاره به وظایف این شورا تصریح کرد: تبادل نظرات و پیشنهادها، طرح مسائل و ... از جمله وظایف این شوراها است و ائمه جمعه طی نشست با ائمه جماعات مناطق مشکلات را جمع‌بندی و به مرکز انتقال داده و مسائل مطرح شده در مرکز رسیدگی به امور مساجد رسیدگی و رفع می‌شود.

*‌ 260 مسجد میعادگاه مردم خداجوی ورامین و پیشوا

حجت‌الاسلام قدوسی‌نژاد با اشاره به تعداد مساجد ورامین و پیشوا خاطرنشان کرد: شهرستان ورامین و پیشوا دارای 260 مسجد است که 145 مسجد آن شهری و 115 مسجد نیز در مناطق روستایی قرار دارند که از این میان 94 مسجد در شهر ورامین، 69 مسجد در قرچک، 53 مسجد در پیشوا و 44 مسجد در جوادآباد قرار دارد.

مدیر مرکز امور مساجد شهرستان ورامین مساجد فعال شهرستان ورامین و پیشوا را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: از میان مساجد شهرستان‌های ورامین و پیشوا 120 مسجد در شهرستان ورامین و 35 مسجد در شهرستان پیشوا با برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و غیره فعالانه در خدمت مردم خداجوی این مناطق هستند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت خدام مساجد این شهرستان‌ها تأکید کرد: در حال حاضر 153 خادم مساجد در شهرستان دارای پرونده هستند که بخش اعظمی از آنها بیمه شده‌اند.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول