اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور مساجد کردستان:

22 کتابخانه مساجد کردستان مجهز به نرم‌افزار مهر مساجد می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول امور مساجد کردستان از نصب نرم‌افزار کتابخانه‌ای مهر مساجد در 22 کتابخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در سال‌جاری خبر داد.

22 کتابخانه مساجد کردستان مجهز به نرم‌افزار مهر مساجد می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کامل گلباغی ظهر امروز در جلسه توجیهی آموزشی کتابداران کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در سنندج، اظهار کرد: از سال 73 و با آغاز فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کشور تاکنون فعالیت‌های کتابخانه‌های کانون‌ها به صورت مشترک و ادغام شده بوده است.

وی تصریح کرد: فعالیت این کتابخانه‌ها در کنار کانون‌های مساجد محدود بود و امکانات آن نیز به یک قفسه و چند جلد کتاب خلاصه می‌شد.

مسئول امور مساجد کردستان افزود: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به منظور گسترش فعالیت‌های کتابخانه‌های مساجد تسهیلات و اعتباراتی برای تفکیک کتابخانه‌ها از کانون‌های مساجد در نظر گرفته و تدابیر ارزشمندی را نیز اندیشیده است.

گلباغی نبود کتابداری ثابت در کتابخانه‌های مساجد را از جمله مشکلات و گلایه‌های اعضای کانون‌های مساجد ذکر کرد و بیان داشت: برطرف کردن این مشکل و تقویت هر چه بهتر کتابخانه‌های مساجد با مشارکت و همکاری  کتابخانه‌های عمومی صورت می‌گیرد.

وی تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کردستان را 251 کانون خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به معیارهایی مانند داشتن اعضای فعال و فضای مناسب کتابخانه‌ای، مجوز نصب نرم‌افزار کتابخانه مهر مساجد در کتابخانه‌‌ کانون‌های مساجد استان داده می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به بازدید‌های به عمل آمده توسط کارشناسان امور مساجد از تعداد کانون‌های موجود در استان 22 کانون دارای شرایط نصب نرم‌افزار کتابخانه مهر مساجد هستند.

مسئول امور مساجد کردستان با بیان اینکه با راه‌اندازی این نرم‌افزار خدمات بهتر و بیشتری به اعضای کانون‌های مساجد ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: همه اطلاعات کتاب‌ها و کتابخانه‌، دریافت و امانت کتاب‌ها در این نرم‌افزار ثبت می‌شود که علاوه بر راحتی کتابداران اطلاعات کتابخانه نیز در اختیار مراجعین و اعضای کانون قرار می‌گیرد.

گلباغی به امتیازات کتابداری کتابخانه کانون‌های مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: کتابداران کتابخانه کانون‌ها زیرپوشش خدمات بیمه قرار می‌گیرند که این امر از برجسته‌ترین امتیازات فعالیت در این عرصه است.

وی بیان داشت: نحوه آشنایی و کار با نرم‌افزار کتابداری مهر مساجد توسط محمود رضایی یکی از کارشناسان ستاد عالی مساجد کشور در استان آموزش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: علی قانع نیز از دیگر کارشناسان اعزامی از طرف ستاد عالی به استان از کتابخانه‌های واجد شرایط دریافت مجوز این نرم‌افزار بازدید می‌کند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول