اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل خبر داد

مدیریت واحد مساجد بسیار ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل گفت: لزوم مدیریت واحد در مساجد به منظور حل عمده مشکلات مساجد ضروری است.

مدیریت واحد مساجد بسیار ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس دستباز عصر امروز در نشست مشورتی هیئت نظارت کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل به مدیریت واحد مساجد که مورد پذیرش تمام دستگاه‌های متولی باشد، تاکید کرد و اظهار داشت: نبود مدیریت واحد مساجد یکی از عوامل مهم در نبود انسجام‌کاری در حوزه اداره مساجد است.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ در این راستا بهتر است وظایف و اهداف هر کدام از مراکز مربوط به مسجد تبیین شده تا از ناهماهنگی و موازی‌‌کاری در این زمینه جلوگیری شود.

دستباز وجود یک مدیریت واحد را برای اثرگذاری مساجد در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و دینی موثر دانست و خاطر نشان کرد: مسئولان نهادها و دستگاه‌های فرهنگی نیز باید خود را با ائمه جماعات به عنوان مدیر مساجد همراه کنند تا بتوان نتیجه مطلوبی به دست آورد.

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه نبود مدیریت واحد، ساماندهی ‌نشدن فعالیت‌ها اتلاف وقت و اعتبارات را منجر می‌شود، افزود: کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد باید برنامه‌های زیرساختی و فرهنگ‌سازی را به عنوان یک نوع بیمه جوانان سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز به تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد به منظور تقویت کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد تاکید و تصریح کرد: بخش هنری کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد نیز باید بیشتر تقویت شود.

مهدی ستوده با اشاره به روزمره شدن امورات فرهنگی و استمرار همان برنامه‌ریزی‌های دهه انقلاب تا به امروز و نبود طرح خلاق و نو در این زمینه خاطر نشان کرد: هر پنج سال یکبار نگاه مخاطب و نیازها و خواسته‌های نسل‌ها تغییر می‌یابد بنابراین باید برنامه‌ریزی‌های فرهنگی هماهنگ با این موضوع باشد.

وی با بیان اینکه تفکیک سنی در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد باید اعمال شود، اضافه کرد:‌ تمام برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های نوجوانان و جوانان در این کانون‌ها باید جدا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش نیز با اشاره به اینکه در بحث آموزش با داشتن رتبه 17 علمی ضعفی نداریم، بیان کرد: برخی از فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی موازی یا ناقص انجام می‌شود.

احمد محمودزاده از ثبت‌نام پنج هزار دانش‌آموز در طرح حفظ قرآن مدارس خبر داد و یادآور شد: این موضوع هنوز در پرداخت حق‌الزحمه آن بلاتکلیف مانده است.

وی اوقات فراغت دانش‌آموزان و ایام تعطیلات آنان را فرصت مناسبی برای حضور آنان در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد عنوان کرد و گفت:‌ کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد می‌توانند از این ظرفیت مدارس به نحو مطلوب استفاده کنند.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول