اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد:

کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد تهدید جدی برای آمریکاست

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر ارشاد و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: کانون فرهنگی و هنری مساجد تهدید جدی برای ا آمریکا به شمار می‌رود.

کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد تهدید جدی برای آمریکاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب‌سلیمانی ظهر امروز در نشست مشورتی هیئت نظارت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به اینکه پایگاهی محکم‌تر از مسجد در نظام جمهوری اسلامی نمی‌توان سراغ داشت، افزود: آمریکا با سه مانع جدی چون روحانیت و در راس آن ولایت فقیه، بسیج به عنوان پایگاه مقتدر حاضر در لایه‌های مختلف جامعه و کانون فرهنگی هنری مساجد روبه رو است.

وی با اشاره به آغاز کار کانون فرهنگی و هنری مساجد از سال 70 و 71، اظهار داشت: اکنون پس از گذشت 20 سال از تولد کانون، تعداد کانون‌ها به مرز 14 هزار در کشور رسیده است.

وی با بیان اینکه 64 هزار مسجد در کشور ما فعال است، ابراز داشت: هنوز کشور ما با کمبود 72 هزار مسجد رو به رو است که انتظار می‌رود با همکاری خیرین این مشکل برطرف شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را همانند قلابی برای ماهیگیری توصیف کرد و گفت:‌ نوجوانان و جوانان را به منظور رونق مساجد باید به طرق مختلف به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جذب کنیم.

وی ارائه کمک‌های درسی با تخفیف ویژه از طریق کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را از جمله روش‌های جذب دانش‌آموزان و دانشجویان به این کانون‌ها عنوان کرد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به وجود سه نوع کانون از جمله کانون فرهنگی و تبلیغات، کانون فرهنگی و ورزشی بسیج و کانون فرهنگی و هنری در مساجد، به حضور پایگاه‌های بسیج در هر بخشی تاکید کرد و گفت: عدم حضور پایگاه‌های بسیج در هر گروه و صنفی زنگ خطری است که باید برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارباب‌سلیمانی امام جماعت را به عنوان مدیر مساجد معرفی کرد و ابراز داشت: مدیریت مساجد توسط امام جماعت زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی کشور انجام می‌شود.

وی چشم‌انداز هر مسجدی را کانون‌های فرهنگی و هنری توصیف کرد و گفت: آمار کانون‌ها در مقابل تعداد مساجد رقم پایینی است.

این مسئول در پایان سخنان خود از اختصاص مکانی به دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد در مرکز شهر با مساحت 600 متر و با اعتبار 450 میلیون تومان خبر داد و اظهار داشت: با ایجاد این دبیرخانه، استان‌های دیگر نیز از این ظرفیت برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول