اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد خبر داد

سرعین صاحب کمترین کانون فرهنگی، هنری مساجد است

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان گفت: براساس آمارگیری‌های انجام یافته، شهرستان سرعین صاحب کمترین کانون فرهنگی، هنری مساجد است.

سرعین صاحب کمترین کانون فرهنگی، هنری مساجد است

نادر سقا در حاشیه نشست مشورتی هیئت نظارت کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: شهرستان پارس‌آباد با داشتن 40 کانون فرهنگی، هنری مساجد بیشترین کانون را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به جمعیت هشت میلیونی شهرستان سرعین در فصل تابستان به حضور بیشتر کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در این شهرستان تاکید کرد.

سقا با اشاره به آغاز به کار پنج کانون فرهنگی هنری مساجد در سال 73 در استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون 330 کانون فرهنگی، هنری مساجد در استان فعال است.

وی عمده‌ترین مشکل مساجد به ویژه در مناطق محروم را نبود امام جماعت و مشاوران دینی و نبود فضای استاندارد و مناسب برای فعالیت‌های دینی عنوان کرد و یادآور شد:‌ کمبود فضای تفریحی، ورزشی و فرهنگی ویژه فعالان کانون به ویژه در مناطق محروم از دیگر مشکلات کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان نبود حمایت و محدودیت اعتبارات پیش‌بینی شده برای برنامه‌های فرهنگی و هنری در کانون‌های مساجد و نبود اردوگاه ورزشی در مناطق گردشگری را از دیگر مشکلات کانون‌ها دانست.

وی حمایت دستگاه‌های اجرایی از به روز نمودن مناسبت‌های فرهنگی و هنری کانون مساجد را خواستار شد و تصریح کرد: در راستای خودکفایی و خوداشتغالی کانون‌ها دستگاه‌های همکار پیشنهادات خود را در مورد چگونگی خودکفا نمودن کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد ارائه دهند.

این مسئول در پایان سخنان خود خواستار حمایت از استعداد نخبگان هنری، قرآنی مساجد برای حضور در همایش‌های استانی و اولویت در استخدامی‌ها شد و خاطر نشان کرد: باید تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و کانون‌های مساجد برای استفاده از ظرفیت‌های مساجد و ایجاد برنامه‌های متنوع در راستای پیوند مساجد و دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول