اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دبیرخانه مساجد استان اردبیل:

67 درصد کانون‌های مساجد اردبیل در روستاها مستقر هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست دبیرخانه مساجد استان اردبیل گفت: 67 درصد کانون‌های فرهنگی،‌ هنری مساجد استان اردبیل در روستاها شکل گرفته‌اند.

67 درصد کانون‌های مساجد اردبیل در روستاها مستقر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر سقا عصر امروز در همایش اختتامیه غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های مساجد در سالن ولایت اردبیل اظهار داشت: تنها 33 درصد کانون‌های مساجد ما در مناطق شهری مستقر هستند و قرار است تا پایان برنامه پنجم این ظرفیت و توانمندی ارتقا یابد.

وی موتور حرکت کانون‌ها را مبتنی بر فعالیت‌ها و اهداف فرهنگی، تربیتی و ارزشی توصیف کرد و افزود: ما از سه طریق نسبت به فعالیت کانون‌ها و انجام برنامه‌ها و اجرای آن یاریگر کانون‌ها هستیم که در مرحله اول خلاقیت خود کانون‌ها و ارتباط با خیرین می‌تواند منبع درآمد برای فعالیت کانون‌ها باشد.

سقا جذب منابع استانی و همچنین کمک‌گیری از دستگاه‌های فرهنگی دیگر را مسیر دوم یاد کرد و ادامه داد:‌ در بخش سوم نیز کانون‌ها از اعتبارات ملی و حمایتی برخوردار هستند که به نظر می‌رسد در این زمینه نیز باید فعالیت‌ها دامنه‌دارتر باشد.

این مسئول تصریح کرد: یکی از مشکلات ما نبودن اجرای تفاهمنامه کانون مساجد با استانداری اردبیل است که در زمان استاندار سابق 900 میلیون ریال اعتبار ما تخصیص نیافته و شاهد جذب نشدن آنها بودیم.

وی به نبود مکان مناسب دبیرخانه کانون‌های مساجد استان اشاره کرد و بیان داشت: اغلب کانون‌ها با امکانات اولیه راه‌اندازی می‌شود در حالی که ضرورت دارد به تجهیز و تقویت آنها اقدام لازم صورت بگیرد.

به گزارش فارس، سرپرست دبیرخانه مساجد استان اردبیل افتتاح هر کانون را نیازمند تأمین سه میلیون تومان اعتبار دانست و خاطرنشان کرد:‌ ما از کمبود فضاهای فرهنگی، ورزشی و اردوگاهی رنج می‌بریم و در اجرای برنامه‌های کانون با تنگنای فضا مواجه هستیم.

سقا در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از همکاری دستگاه‌های مختلف در اجرای برنامه‌ها و همایش‌های متعدد کانون‌های مساجد در طول سال به ویژه دهه کرامت، برنامه‌های مناسبتی و همچنین حضور فعال آنها در محکومیت هتک حرمت به ساحت پیامبر (ص) یادآور شد: ما جزو دستگاه‌های برتر در حوزه اوقات فراغت بودیم.

وی گفت: ‌ما در کنار سایر دستگاه‌های فرهنگی بنا به احساس وظیفه و تکلیف در ایام تابستان بسترهای خوبی را برای فعالیت جوانان و نوجوانان در غنی‌سازی ایام تابستانی آنها به وجود آوردیم به طوری که محوریت و مرکزیت این برنامه‌ها آموزشی و تربیتی بوده است.

سقا از برگزاری هشت جلسه تخصصی با حضور کارشناسان و همچنین مشارکت جوانان و نوجوانان در اردوهای استانی و کشوری خبر داد و افزود: شرکت در نمایشگاه ارایه توانمندی ایام فراغت و حضور 20 هزار نفر از علاقمندان قرآنی در طرح 1446 و همچنین اردوهای استانی اندیشه‌های آسمانی از اقدامات ما بوده است.

وی تصریح کرد: بیش از یک‌هزار و 400 نفر از اعضای کانون در تابستان گذشته در اردوهای آموزشی، تربیتی و تفریحی بولاغلار به مدت 10 روز شرکت کرده و ما تسهیلات و خدمات متنوعی را با ارایه تخفیف از آب‌درمانی‌ها، سینماها و مراکز تفریحی، توریستی برای اعضا در نظر گرفتیم.

این مسئول در پایان سخنان خود بیان کرد: اعتمادی که جوانان ما به کانون‌ها به عنوان یک مکان ارزشی و معنوی دارند بهترین پشتکار و دلگرمی برای همه ما است تا بتوانیم در توسعه کانون‌ها که تعداد آنها 289 مورد است، بیش از هر زمان دیگر کوشا باشیم.

امروز همچنین با حضور مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد 30 مورد کانون فرهنگی، هنری مساجد در سطح استان و همچنین کانون مصلای اردبیل به مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول