اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با عید قربان صورت می‌گیرد

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی مساجد در قم

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم همزمان با عید سعید قربان در حرم کریمه اهل‌بیت (س) خبر داد.

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی مساجد در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سعید روحانی امروز در نشست خبری که در کانون‌های مساجد استان قم برگزار شد اظهار کرد: فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به صورت شایسته در سطح جامعه شناخته نشده که باید به این موضوع به صورت ویژه توجه کرد.

این مسئول با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی بیان کرد: ایشان در این سفر بر اهمیت ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و لزوم همکاری همه بخش‌های مسئول برای تقویت کانون‌های فعال در بستر مساجد تاکید کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم در ادامه به برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره و بیان کرد: این نمایشگاه از ششم تا 13 آبان ماه همزمان با دهه ولایت در صحن جوادالائمه حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

وی به برخی از اهداف برگزاری این نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت اطلاع‌رسانی هنرمندانه فعالیت‌های صورت گرفته در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و توجه به نقش این کانون‌ها در احیای جایگاه واقعی مسجد در طراز اسلامی از جمله نکاتی بود که موجب شکل‌گیری ایده برگزاری نمایشگاه شد.

روحانی با بیان اینکه کمبودهایی در اعتبارات امسال این نمایشگاه به وجود آمد عنوان کرد: به دلیل کمبود اعتبارات به وجود آمده این نمایشگاه در 14 استان برگزار خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: استان قم آخرین استانی است که امسال نسبت به برگزاری نمایشگاه اقدام می‌کند و دیگر نمایشگاه‌ها سال آینده در دیگر استان‌ها برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم ادامه داد: نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم روز عید قربان آغاز به کار کرده و هم‌زمان با عید سعید غدیر به کار خود پایان می‌دهد.

وی سطح آثار رسیده از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به این نمایشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار کرد: با داوری‌های صورت گرفته قوی‌ترین آثار به نمایشگاه راه خواهند یافت.

روحانی تاکید کرد: این نمایشگاه در 43 غرفه شامل هشت بخش عمومی و یک بخش ویژه که به شعار سال اختصاص دارد برپا می‌شود.

این مسئول زمان افتتاحیه این نمایشگاه را شنبه ششم آبان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) عنوان کرد و گفت: این مراسم با حضور و سخنرانی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، تعدادی از مسئولان استانی و مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه این نمایشگاه 12 آبان‌ ماه در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول