اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد:

سالانه 2 میلیارد تومان برای تجهیز مساجد کشور هزینه می‌شود

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: سالانه 2 میلیارد تومان برای تجهیزات و غنای مساجد کشور هزینه می‌شود.

سالانه 2 میلیارد تومان برای تجهیز مساجد کشور هزینه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حمید‌رضا ارباب سلیمانی ظهر امروز در سفر به اردبیل در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بالغ بر 4 میلیارد تومان کتاب‌های دینی و کمک درسی به کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اختصاص یافته که گامی ارزنده و مناسب در راستای تجهیز کتابخانه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه امسال بیستمین سال تولد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را در کشور شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: با آغاز به کار دولت نهم و دهم حرکتی عظیم در توسعه کانون‌ها با شتاب گسترده آغاز شده؛ به طوری که در سال 84 تنها 2 هزار و 400 کانون در کشور داشتیم که هم اینک این آمار به مرز 14 هزار کانون رسیده است.

مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور توسعه کتابخانه‌های مساجد را نیز یادآور شد و گفت: در سال 84 تعداد کتابخانه‌های مساجد یک‌هزار و 400 باب بود و هم‌اکنون کتابخانه‌های باز و دارای مخزن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان‌ها به 10 هزار مرکز رسیده است.

ارباب سلیمانی با اشاره به اینکه براساس چشم‌انداز برنامه پنجم توسعه 25 درصد از مساجد کشور دارای کانون فرهنگی هنری می‌شوند، تصریح کرد: تلاش می‌شود 14 هزار کانون فرهنگی هنری فعلی نیز تا پایان برنامه پنجم به 22 هزار کانون برسد.

این مسئول از وجود 64 هزار مسجد در سطح کشور خبر داد و یادآور شد: هم‌اکنون 72 هزار مسجد در کشور کمبود داریم که این موضوع با مشارکت خیرین رفع می‌شود و تعداد مساجد در سطح کشور افزایش می‌یابد.

مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تا پایان برنامه پنجم توسعه را یادآور شد و ادامه داد: در کنار هر مسجد یک کانون ساخته خواهد شد که طبق این مصوبه گام‌های اساسی در این راستا برداشته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارباب سلیمانی در پایان سخنان خود با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خراسان شمالی در جمع ائمه جمعه و جماعات اظهار داشت: ایشان بر توجه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاکید ویژه داشتند و برای رسیدن به این منویات مقام معظم رهبری همگی باید گوش به فرمان باشیم.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول