اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل خبر داد

اخذ اعتبار پنج میلیارد تومانی برای تکمیل سد گیوی

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل از اخذ اعتبار پنج میلیارد تومانی از وزیر نیرو در سرعت دادن به عملیات آماده‌سازی و تکمیل سد گیوی خبر داد.

اخذ اعتبار پنج میلیارد تومانی برای تکمیل سد گیوی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه آب و خاک شهرستان کوثر اظهار داشت: جلسه‌ای را در این زمینه 30 مهر ماه با وزیر نیرو با هدف تسریع در روند آماده‌سازی سد کوثر برای افتتاح آن داشتیم که در راستای تسریع و شتاب بخشیدن به عملیات اجرایی سد گیوی اعتبار پنج میلیارد تومانی به پیمانکاران تزریق می‌شود.

وی تصریح کرد: با این جذب اعتبار امیدواریم پروژه براساس برنامه زمانبندی پیشرفت داشته باشد و تا پایان امسال بتوانیم این پروژه را به صورت کامل به بهره‌برداری برسانیم تا با افتتاح و بهره‌برداری از آن تحول عظیمی در اقتصاد و توسعه شهرستان کوثر اتفاق بیفتد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: عمده برنامه‌ها و تلاش ما در زمینه توسعه همه‌جانبه شهرستان‌های خلخال و کوثر می‌باشد که از تمام فرصت‌هایی که مردم در قامت نمایندگی برای ما ایجاد کرده‌اند در مسیر خدمت به شهروندان جنوب استان اردبیل استفاده می‌کنیم و کارهای خوب و ماندگاری که در حوزه‌های مختلف شروع شده به بار بنشیند و یک عمران و آبادانی واقعی را نظاره‌گر باشیم.

رئیس کمیته هسته‌ای و انرژی‌های نو مجلس نهم اضافه کرد: با مطالعاتی که انجام شده علل و عوامل عقب‌ماندگی جنوب استان مشخص شده و با مطالعاتی که در زمینه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان‌ها داشتیم برنامه توسعه‌ دهنده‌ای که بر مبنای اسناد توسعه شهرستان‌های یاد شده باشد، تدوین شده و کارهایی هم که آغاز شده شتاب بیشتری یافته است.

جعفری‌بنه بیان کرد: در برخی حوزه‌ها اقدامات مثبتی آغاز شده که با اجرای آن خلخال و کوثر از بن‌بست تاریخی و محرومیت خارج می‌شوند.

به گزارش فارس، این نماینده مجلس با بیان اینکه راه‌های ارتباطی این شهرستان به ویژه شهرها و روستاها نامناسب می‌باشد، یادآور شد: ما نیز می‌دانیم که این راه‌های ارتباطی در شأن مردم این منطقه نیست که اقدامات مؤثری در حال پیگیری و اجرا است تا شاهد ارتقای راه‌های روستایی و شهری باشیم.

وی سهم جنوب استان را از 50 سد در حال بهره‌برداری استان، صفر اعلام کرد و ادامه داد: باید در گذشته‌ها با جدیت این مسئله دنبال می‌شد تا حق و حقوق این شهرستان نادیده گرفته نشود که در این زمینه به شدت پیگیر به بهره‌برداری رسیدن سدهای کوثر، بفراجرد و اجرای سدهای معیشتی هستیم.

جعفری‌بنه میانگین بهره‌برداری روستاییان جنوب استان از نعمت گاز را پایین‌تر از میانگین استانی برشمرد و گفت: با پیگیری‌ها این شاخص نیز در حال ارتقا است به طوریکه تا سه سال آینده قرار است تمام روستاهای خلخال از این نعمت بهره‌مند شوند.

این مسئول به ظرفیت غنی خلخال از لحاظ فرآورده‌های معدنی اشاره کرد و افزود: اقدامی در راستای فرآوری و ایجاد اشتغال در این زمینه صورت نگرفته و تنها برخی مجوزهای بهره‌برداری از ثروت این شهرستان به افراد غیر بومی داده شده که بدون اینکه نفعی برای منطقه و مردم آن داشته باشد از استان خارج می‌شود که باید به هر نحوه ممکن مانع این کار بوده و اگر هم سرمایه‌گذار و صنعتگری مجوز بهره‌برداری گرفته باید در زمینه فرآوری آن در منطقه اقدام لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول