اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

پیش پرداخت اعتبار 3 ماهه طرح پزشک خانواده در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: اعتبار ماه‌های آبان، آذر و دی طرح پزشک خانواده شهری مازندران واریز شد.

پیش پرداخت اعتبار 3 ماهه طرح پزشک خانواده در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمدرضا میرزایی صبح امروز در بازدید از اجرای طرح پزشک خانوار شهری در آمل با اشاره به اینکه مازندران نخستین استان کشور در اجرای این طرح به شمار می‌رود، بیان کرد: قرار است تا پایان سال‌جاری این طرح در 25 دانشگاه علوم پزشکی اجرا شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانوار شهری در مازندران در سه سطح صورت می‌گیرد، افزود: به جز شهرستان بابل 2 میلیون و 200 هزار مازندرانی برای اجرای این طرح سرشماری شدند.

میرزایی با اعلام اینکه 900 هزار نفر در استان پزشک خانواده خود را انتخاب کرده‌اند، یادآور شد: تامین تجهیزات این طرح نیز در مازندران انجام شده و خدمات نرم‌افزاری این طرح نیز به مرور ترمیم می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه نظام ارجاع در شرایط فعلی در این طرح به صورت دستی صورت می‌گیرد، گفت: برای تمامی کسانی که در این طرح شرکت کرده‌اند کارت سلامت ایرانیان صادر می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ویزیت پایه یک یک پروژه دو ساله‌ای است که باید طی شود، ادامه داد: در این ویزیت مراجعه‌کننده به 330 سوال درباره وضعیت سلامت و جسمانی خود پاسخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ویزیت پایه همزمان با اجرای این طرح در پایگاه‌های سلامت آغاز شده، گفت: ویزیت و نسخه در این طرح با مهر مشخص صورت می‌گیرد و دارو نیز باید رایگان در اختیار بیمار قرار دارد و در کنار آن ارجاع نیز با فرم دستی به پزشک متخصص انجام می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه برای اجرای طرح پزشک خانوار شهری 280 پزشک عمومی، 300 متخصص و 250 داروخانه و 250 پاراکلینیک در مازندران طرف قرارداد شده‌اند، اضافه کرد: براساس این طرح افراد فاقد بیمه با هزینه‌های اندک از سوی بیمه سلامت ایرانیان در پوشش قرار می‌گیرند.

وی درباره دلیل اجرای این طرح در مازندران به عنوان نخستین استان  کشور، گفت: به دلیل اینکه تمامی مطالبات بخش‌ای درمانی تا پایان شهریور پرداخت شده و اعتبار ماه‌های آبان، آذر و دی این مجموعه‌ها نیز به حساب بخش‌هایی که طرف قرارداد با پزشک خانوار شهری بودند واریز شده است.

این مسئول با اعلام اینکه پایگاه‌های پزشک خانواده شهری از هشت تا 12 ظهر و 16 تا 20 عصر آماده ارائه خدمات هستند، اضافه کرد: در ساعات غیر از این به ازای هر سه مرکز یک مرکز کشیک تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه در آینده با اجرای کامل این طرح پزشک خصوصی از میان می‌رود، متذکر شد: در آینده همگی پزشک در پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

میرزایی با بیان نرخ‌های هزینه درمان دراین طرح اذعان داشت: ویزیت پزشک عمومی و دارو در این طرح رایگان، هزینه ویزیت ارجاع به متخصص هزار و 550 تومان، در بیمارستان دولتی پنج درصد هزینه و در بخش خصوصی 30 درصد هزینه‌ها پرداخت می‌شود.

انتهای‌ پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول