اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

رتبه سوم آذربایجان‌شرقی در جذب اعتبارات بخش کشاورزی در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی در جذب اعتبارات بخش کشاورزی در کشور، رتبه سوم را داراست.

رتبه سوم آذربایجان‌شرقی در جذب اعتبارات بخش کشاورزی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان ظهر امروز در نشست اجرایی کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان هشترود با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی در جذب اعتبارات بخش کشاورزی در کشور، رتبه سوم را داراست، افزود: سقف تصمیم‌گیری‌های استانی در هزینه‌کرد اعتبارات افزایش یافته و این امر خواهد توانست سرعت اجرای طرح‌های بخش کشاورزی را از افزایش قابل توجهی برخوردار کند.

محمدیان با اشاره به شرایط طبیعی و آب و هوایی این شهرستان افزود: با توجه به این موضوع که کمبود منابع آب موجود در سطح این شهرستان، توسعه بخش کشاورزی در حوزه‌های زراعی و باغی را محدود می‌کند و در راستای حمایت مستقیم از بهره‌برداران، به دلیل امکانات بالقوه آن در توسعه بخش دامی، از راه‌اندازی و ایجاد دامداری‌های کوچک با هدف افزایش تولید محصولات دامی حمایت کرده و کارگروه شهرستان، با تعامل و افزایش سطح تعامل با نهادهای اجتماعی در پیشبرد و تحقق این امر، اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد تا در میان‌مدت جایگاه هشترود در نظام اقتصاد کشاورزی استان افزایش یابد.

وی، همچنین با اشاره به امکانات و فرصت‌های ایجاد شده برای شهرستان‌های هشترود و چاراویماق در توسعه بخش کشاورزی با استفاده از آب سد سهند در اراضی پایاب آن اضافه کرد: اجرای طرح پایاب این سد، اثرات بسیار چشمگیری در اقتصاد کشاورزی این دو شهرستان از خود به جای خواهد گذاشت.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای طرح توسعه کشاورزی در اراضی پایاب این سد در سطح 150 هکتار، از سه سال قبل آغاز و با توجه به نتایج حاصله از این طرح، اقبال بهره‌برداران در توسعه کشاورزی در این اراضی افزایش قابل توجهی یافته است.

وی گفت: با شرایط ایجاد شده برای امکان تامین آب، توسعه کشاورزی در اراضی پایاب این سد تا سطح 2 هزار هکتار قابل افزایش خواهد بود و به دلیل پایین بودن سطح آب سد از اراضی پایاب، انتقال آب نیاز به تاسیسات پمپاژ خواهد داشت که مقدمات اجرای آن در دست اقدام توسط کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان است.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول