اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی انجام شد

بهره‌برداری از 7 طرح عمرانی در مرند

خبرگزاری فارس: با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی هفت پروژه عمرانی در شهرستان مرند به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی دو پروژه دیگر نیز آغاز شد.

بهره‌برداری از 7 طرح عمرانی در مرند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی بعدازظهر امروز در سفر به شهرستان مرند، چهار پروژه عمران شهری، یک سالن ورزشی و یک ساختمان آموزشی دانشگاهی را در این شهرستان افتتاح کرد.

پارک کوهستانی یوموری‌تپه، پارک مسافر (قوناخلار باغی) و کنارگذر ورودی تبریز - مرند از جمله این طرح‌ها بودند که شهرداری مرند برای احداث و بهره‌برداری از آنها در راستای زیباسازی چهره شهری و ایجاد امکانات تفریحی و رفاهی برای شهروندان، بیش از 243 میلیارد ریال اعتبار صرف کرده است.

پارک کوهستانی یوموری‌تپه در محدوده‌ای به وسعت 127 هکتار واقع در تپه 140 متری یوموری‌تپه و پارک مسافر (قوناخلار باغی) در فضایی به مساحت 7 هکتار اجرا شده‌اند و شامل فضای سبز، وسایل تفریحی و ورزشی، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه و آلاچیق هستند.

همچنین طرح کنارگذر ورودی تبریز - مرند به طول 6 کیلومتر در دو لاین رفت و برگشت اجرا شده و شامل جدول‌کاری، خیابان‌کشی و فضای سبز شهری است.

همچنین پارک آموزش ترافیک کودکان برای نخستین بار در سطح استان با اعتبار 21 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

این طرح که از ابتدای سال‌جاری اجرا شده، با مجهز بودن به وسایل آموزشی و شبیه‌سازی ترافیک شهری برای آموزش ترافیک به کودکان و دانش‌آموزان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین سالن ورزشی چندمنظوره در روستای دولت‌آباد مرند را افتتاح کرد.

این طرح که از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری است، در زمینی به مساحت هزار و 400 متر مربع با اعتبار 6 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

ساختمان شماره دو دانشگاه پیام‌نور مرکز مرند نیز با اعتبار 13 میلیارد ریال توسط استاندار آذربایجان‌شرقی افتتاح شد.

علیرضابیگی در جریان سفر به شهرستان مرند همچنین کلنگ احداث دو طرح عمرانی را در این شهرستان به زمین زد.

بیمارستان تخصصی 60 تخت‌خوابی مرند در چهار هزار و 200 متر مربع مساحت و برآورد اعتبار 220 میلیارد ریال و رستوران و تالار تفرجگاه یوموری‌تپه در زیربنای هزار و 50 متر مربع در دو طبقه با برآورد اعتبار 8 میلیارد ریال طرح‌هایی بودند که با حضور استاندار کلنگ‌زنی شدند.

*افتتاح شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد زنوز

شبکه آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد زنوز با اعتبار 65 میلیارد ریال شامل سد تنظیمی خاکی با حجم دو میلیون متر مکعب و شبکه آبیاری اصلی در ناحیه کوشن مرند با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری رسید.

این طرح در محدوده اراضی کشاورزی زنوز و روستاهای «چرچر» و «تازه‌کند» به اجرا در آمده و با بهره‌برداری از آن 2 هزار و 300 هکتار از اراضی نیمه‌آبی، دیم و باغات این منطقه زیرپوشش آبیاری قرار گرفته‌اند.

آب مورد نیاز این طرح از طریق انتقال آب از سد مخزنی «زنوز» به ظرفیت 5.5 میلیون متر مکعب تامین می‌شود و افتتاح آن موجب افزایش درآمد 900 خانوار بهره‌بردار، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، کاهش مهاجرت و بهره‌برداری بهینه از منابع آب و خاک خواهد شد. 

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول