اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان خبر داد

جذب 55 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه کشاوری کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: تاکنون 55 میلیارد تومان اعتبار مصوب در ستاد توسعه کشاورزی شمال استان کرمان جذب و عقد قرارداد انجام شده است.

جذب 55 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه کشاوری کرمان

عباس ملایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه تاکنون بیش از 200 جلسه کارگروه توسعه کشاورزی در شمال استان کرمان برگزار شده است، اظهار داشت: مجموع اعتبارات اختصاص یافته به ستاد توسعه کشاورزی کرمان 173 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به عقد قرارداد یک‌هزار و 945 پروژه از مجموع پروژه‌های مصوب ستاد در استان تصریح کرد: این تعداد پروژه با جذب 55 میلیارد تومان در مرحله اجرا هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان مجموع پروژه‌های مصوب ستاد در استان را 300 میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: مجموع طرح‌ها به بیش از 8 هزار طرح می‌رسد.

ملایی عنوان کرد: حدود 60 درصد پروژه‌ها در حوزه دام و طیور و 30 درصد نیز در حوزه تولیدات گیاهی، احداث گلخانه، باغ‌ها، پرورش قارچ و ... و 10 درصد نیز سایر فعالیت‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: وزات جهاد کشاورزی 70 فعالیت برای بررسی در کارگروه‌های توسعه کشاورزی مطرح کرده است که بسته به شاخص‌های موجود در استان اجرای طرح‌هایی در بخش دام شامل پرواربندی و شیری، بخش طیور شامل مرغ گوشتی و تخم‌گذار و همچنین طرح‌های پرورش اسب، بلدرچین، بوقلمون، شترمرغ و شتر قابل بازده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان دام و طیور، تولیدات گیاهی و صنایع تبدیلی کشاورزی را از طرح‌های با استقبال بالا در کارگروه‌ها عنوان کرد.

ملایی افزود: فراگیری آموزش و تخصص مربوط به طرح‌های مورد تقاضا، استفاده از بیمه کشاورزی برای کاهش ریسک اجرایی طرح‌ها و استفاده از طرح‌های نوین و کاشت جدید محصولات به منظور ایجاد تسهیل در امر فروش محصول تولیدی را به متقاضیان طرح‌ها در کارگروه‌های کشاورزی توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تهیه وثیقه بانکی و ضامن، آورده نقدی و بدهکاری اکثریت دست‌اندرکاران بخش کشاورزی به سیستم بانکی از جمله مهم‌ترین مشکلات متقاضیان اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی در استان است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول