اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال در مجلس:

تکمیل سد گیوی به 55 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل سد گیوی به 55 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدواریم با تأمین آن زمینه برای افتتاح این سد فراهم آید.

تکمیل سد گیوی به 55 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال عصر امروز در جریان بازدید از مراحل ساخت و تکمیل این سد در گیوی اظهار داشت: این میزان اعتبار صرف پرداخت مطالبات پیمانکار و همچنین تأمین اعتبار برای تملک اراضی می‌شود تا در بهره‌برداری این سد مشکلی به وجود نیاید.

وی به روند مناسب احداث شبکه‌های آبیاری این سد اشاره کرد و افزود: تا پایان سال آینده پایاب سد برای توسعه باغات و مزارع آماده بهره‌برداری می‌باشد تا یک حرکت واقعی را در توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی و باغی شاهد باشیم.

جعفری‌بنه به آبگیری این سد تا یک ماه آینده اشاره کرد و ادامه داد:‌ به نظر می‌رسد در این زمینه مشکلات و نواقص احتمالی برطرف شده و یک حرکت رو به جلو را در بهره‌برداری از این سد و ظرفیت‌های موجود در آن شاهد و ناظر باشیم.

به گزارش فارس، فرماندار کوثر نیز در این جلسه بیان کرد: تاکنون برای احداث این سد 65 میلیارد تومان هزینه شده است.

سعدالله رئیس‌ساداتی یادآور شد: در مرحله اول 900 هکتار از باغات و اراضی منطقه از طریق این سد آبیاری می‌شود.

وی حجم مخزنی سد گیوی را 76 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: این سد با ارتفاع 102 متر از سال 83 در حال احداث است که مراحل تکمیل آن به سرعت در حال انجام می‌باشد.

به گزارش فارس، نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس همچنین در جریان بازدید از کارخانه سیمان خلخال گفت:‌ برای تأمین اعتبار تسهیلات این کارخانه تمام تلاش‌ها و همت‌ها به کار گرفته شده است تا این پروژه بعد از چهار سال به مرحله تکمیل نهایی برسد.

جعفری‌بنه اظهار امیدواری کرد با تأمین تسهیلات ارزی و ریالی به سرعت اجرایی شده تا زمینه اشتغال برای یک هزار نفر از مردم منطقه به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم آید.

سرپرست فرمانداری خلخال نیز در این بازدید به اهمیت احداث این کارخانه اشاره کرد و افزود: این کارخانه توان اشتغالزایی 700 نفر را به طور مستقیم دارد.

هوشنگ محمدی اظهار داشت: این کارخانه در 50 هکتار زمین در حال احداث است که مراحل خاکبرداری، خاکریزی، آماده‌سازی، ساخت بنای اداری و انبار با صرف 42 میلیارد تومان اجرا شده که با حل مشکل تسهیلات ارزی و ریالی از طریق بانک ملی صاحب این کارخانه قادر است تا در مدت 30 ماه این پروژه را به مرحله بهره‌برداری برساند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول