اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کنترل مالاریا وزارت بهداشت اعلام کرد

اختصاص اعتبار جهانی گلوبال فاند برای مبارزه با بیماری مالاریا در ایران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کنترل مالاریا مرکز مدیریت مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از اختصاص اعتبار جهانی از سوی گلوبال فاند (صندوق مبارزه با ایدز، سل و مالاریا) به ایران خبر داد.

اختصاص اعتبار جهانی گلوبال فاند برای مبارزه با بیماری مالاریا در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد رئیسی بعدازظهر امروز در نشست کشوری برنامه حذف مالاریا در بندرعباس با اعلام این خبر اظهار داشت: این اعتبار برای خرید و تهیه برخی اقلام و دسترسی به تکنولوژی و مداخلات علمی جدید از سوی گلوبال فاند هزینه می‌شود.

وی با اشاره به همکاری گلوبال فاند از سال 2008 تاکنون افزود: اختصاص 20 میلیون دلار اعتبار از سوی این سازمان نقش مهمی در تقویت برنامه کشوری حذف بیماری مالاریا داشته است.

رئیس اداره کنترل مرکز مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به انتقال موارد بومی مالاریا در استان‌های جنوب و جنوب شرق ادامه داد: مبتلایان مالاریا از سه استان کشور شامل سیستان و بلوجستان، هرمزگان و کرمان هستند.

رئیسی با اشاره به کاهش چشمگیر مالاریا از سال گذشته تاکنون تصریح کرد: کاهش از یک‌هزار و 240 مورد ابتلا در سال گذشته به 447 مورد ابتلا در سال‌جاری حاکی از موفقیت برنامه حذف مالاریا است.

وی در ادامه هدف از برگزاری این نشست را توجه به تدابیر کنترل و درمان مالاریا عنوان کرد و اظهار داشت: درصدد حذف بیماری مالاریا که از سیاست‌های افق چشم‌انداز 1404 است، هستیم و در این راستا از حمایت قابل توجه مقام عالی وزارت برخوردار هستیم که نقش تعیین‌کننده‌ای در پیشبرد برنامه خواهد داشت.

نشست کشوری برنامه حذف بیماری مالاریا با حضور رئیس اداره کنترل مالاریا مرکز مدیریت بیماری‌ها وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، کارشناسان پروژه گلوبال فاند و 13 دانشگاه علوم پزشکی کشور به میزبانی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول