اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جم:

هیچ واقعه تاریخی به اندازه غدیر اعتبار و سندیت ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه جم گفت: واقعه غدیر خم از بزرگ‌ترین وقایع است و هیچ واقعه تاریخی به اندازه غدیر اعتبار و سندیت ندارد.

هیچ واقعه تاریخی به اندازه غدیر اعتبار و سندیت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جم حجت‌الاسلام محمد گنجی سه‌شنبه شب در نشست هماهنگی برنامه‌های عید قربان و غدیر در شهرستان جم اظهار داشت: داستان غدیر از مهم‌ترین موضوعات در تمام تاریخ است و به ویژه این واقعه در جهان اسلام از اهمیت افزون‌تری برخوردار است.

امام جمعه جم خاطر نشان کرد: برنامه‌های هفته غدیر باید با برنامه‌ریزی خاصی برگزار شود و باید تمام کشور را برای این برنامه‌ها آماده کنیم.

گنجی بیان داشت: واقعه غدیر خم از بزرگ‌ترین وقایع است و کمتر مقطع تاریخی را می‌توان در جهان اسلام یافت که از لحاظ سند، اطمینان از اصل وقوع، کثرت راویان و اعتماد بزرگان و علمای مسلمین، اعتباری به اندازه این واقعه داشته باشد و در واقع هیچ واقعه تاریخی به اندازه غدیر اعتبار و سندیت ندارد.

وی با اشاره به توان بالای شهرستان جم در عرصه‌های دینی و فرهنگی اضافه کرد: شهرستان جم توان و پتانسیل بالایی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی دارد و باید از تمامی این ظرفیت‌ها به منظور برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های مذهبی و فرهنگی در این شهرستان بهره ببریم.

این مسئول اذعان داشت: دستیابی به حقیقت اسلام و رسیدن به عمق معارف اسلامی لازمه رسیدن به قرب الهی است و مدیران فرهنگی در اجرای وظایف خود باید این مهم را به‌طور جدی مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه جم عنوان کرد: امروز پرچم اسلام به معنای واقعی کلمه در این کشور برافراشته شده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیاده کننده احکام و ارزش‌های دینی به دنبال تحقق اهداف الهی در جهان اسلام است.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر اظهار داشت: عید سعید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی برای مسلمانان و شیعیان است و باید با برگزاری برنامه‌های متعدد و باشکوه این عید سعید و خجسته را گرامی بداریم.

حسین کارگر با استناد به آیات قرآن کریم خاطر نشان کرد: واقعه غدیر خم تجلی و مظهر حقیقی اکمال و اتمام دین بود و معرفی و تبیین این واقعه برای تمامی آحاد جامعه از وظایف مهمی است که مسئولان بر عهده دارند.

کارگر بیان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دهه ولایت و امامت امسال واقعه غدیر در هشت شهر استان بوشهر بازسازی می‌شود.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول