اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کاشان در گفت‌وگو با فارس:

رسانه ملی در خرید آثار نمایشی نگاه «ویترینی» دارد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری کاشان از نگاه «ستاره‌محوری» و «ویترینی» صدا و سیما در خرید فیلم‌ها و آثار نمایشی تولیدی انتقاد کرد.

رسانه ملی در خرید آثار نمایشی نگاه «ویترینی» دارد

محمد قنبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: داشتن نگاه ستاره‌محوری تلویزیون و لزوم حضور عوامل مشهور و صاحب‌نام در مجموعه‌های نمایشی موجب می‌شود تا آثار هرچند باکیفیت و پرمحتوای تولید شده به خصوص در شهرستان‌ها که توسط افراد توانمند اما ناشناخته ساخته می‌شود برای قرار گرفتن در سبد خرید صدا و سیما در صف انتظار معطل مانده و به تدریج فراموش شوند.

وی خاطرنشان کرد: صدا و سیما در شرایط کنونی آثار نمایشی شهرستان‌ها که از چهره‌های شاخص برخوردار نیستند را یا به طور کلی نمی‌خرد یا در صورت خرید در ساعات کم‌بیننده و به اصطلاح «مرده» پخش می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه برای تولید فیلم‌های بهره‌مند از چهره‌های شاخص بودجه هنگفتی نیاز است، تصریح کرد: حوزه هنری کاشان به دلیل کمبود منابع مالی و بودجه نمی‌تواند از چهره‌‌های مشهور برای تولید فیلم‌های خود استفاده کند و از آنجایی که تولید آثار نمایشی با افراد توانمند بومی نیز مورد استقبال صدا و سیما قرار نمی‌گیرد و حتی با زیان‌های اقتصادی روبه‌رو می‌شود بنابراین این نهاد در زمینه تولید فیلم وارد نمی‌شود و تنها به پشتیبانی و حمایت از گروه‌های فیلم‌سازی مراکز در شهرستان کاشان بسنده می‌کند.

قنبری با تأکید بر اینکه بودجه مستقیمی برای تولید فیلم در اختیار حوزه هنری کاشان نیست متذکر شد: برای ساخت هر اثر نمایشی باید در ابتدا بحث آن در کارگروه استان اصفهان مطرح شده و سپس مورد تأیید قرار گیرد تا بعد از این مراحل بخشی از مبلغ مورد نیاز پرداخت شود.

وی در پایان تغییر نگرش ستاره‌محوری تلویزیون در خرید مجموعه‌ها و فیلم‌های تولید شده شهرستان‌ها را خواستار شد و گفت: این تغییر رویه موجب علاقه‌مندی بیشتر هنرمندان و عوامل بومی شهرستان‌ها در تولید آثار باکیفیت و برخوردار از اصول و استانداردهای هنری می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول