اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان:

خوزستان به باشگاه تولید فیلم دفاع مقدس تبدیل شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر ضرورت حمایت وزارت متبوع خود از فعالیت‌های تولیدی و سینمایی گفت: خوزستان باید به یک باشگاه تولید فیلم دفاع مقدس و دینی تبدیل شود.

خوزستان به باشگاه تولید فیلم دفاع مقدس تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام سید لطف‌الله سپهر شامگاه یکشنبه در آیین پایانی سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سینما هلال اهواز اظهار داشت: تولید فیلم دفاع مقدس گیر و دار‌ها و مشکلات بسیاری دارد که از مسئولان ارشد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست می‌کنیم موانع را بردارند.

وی افزود: از بدنه دولت دهم انتظار می‌رود از کار فیلم دفاع مقدس آن هم در استانی که استاندار با حمایت مالی خود این پروژه را همراهی می‌کند، استقبال و حمایت کند و موانع را از میان راه بردارند.

سپهر تصریح کرد: شایسته نیست عوامل فیلم ساعت‌ها برای دریافت مجوزهای کوچک و معمولی پشت در‌ها معطل و سرگردان بمانند. البته از مسئولان حوزه‌های نظامی و انتظامی نیز توقع داریم بیشتر همکاری کنند.

دبیر جشنواره استانی فیلم فجر با تشکر از همکاری و همراهی استاندار خوزستان در اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری اظهار داشت: حدود 70 درصد فعالیت‌های فرهنگی هنری در سایه همت و مشارکت استاندار اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: خوزستان تنها استانی است که در بهره بردن از اعتبارات و مصوبات سفرهای دولت در بخش فرهنگی یک میلیارد و 300 میلیون تومان در حوزه سینما هزینه کرده است.

سپهر از آغاز ساخت سه فیلم بلند سینمایی دفاع مقدس ویژه شهید بهنام محمدی، شهید علی هاشمی و شهید رهبر خبر داد و گفت: از سال آینده ساخت فیلمی درباره نقش مردم خرمشهر در آزادسازی این شهر مقاوم آغاز می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به برنامه‌های مختلف فرهنگی که در حال حاضر همزمان در شهرهای مختلف استان در حال اجراست، گفت: برگزاری جشنواره‌های عکس مختلف، جشنواره فیلم کودک و نوجوان در دزفول، جشنواره شعر در رامهرمز و... خوزستان را عملا به یک کارگاه فرهنگی تبدیل کرده است.

وی گفت: خوزستان تنها استانی است که در جشنواره فیلم فجر اکران فیلم در سه منطقه شامل شمال، مرکز و جنوب استان انجام شد و بیشترین فیلم نسبت به دیگر استان‌ها به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار فارس، سی امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با شعار اخلاق، آگاهی، امید از 20 تا 30 بهمن ماه با نمایش 17 فیلم در سینماهای هلال اهواز، نفت آبادان و مجتمع سینمایی دزفول در استان خوزستان به نمایش درآمد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول