اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

تولید آثار فاخر نمایشی سیره معصومین ماندگار است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی تولید آثار فاخر نمایشی در سیره معصومین را ماندگار برشمرد و گفت: به هر میزان که سیره معصومین به جامعه معرفی شود، این سیره در جامعه ساری و جاری خواهد بود.

تولید آثار فاخر نمایشی سیره معصومین ماندگار است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت پنجشنبه شب در آئین اختتامیه جشنواره تئاتر رضوی در مرکز خراسان شمالی اظهار داشت: فرهنگ معصومین الگویی برای تمام جامعه اسلامی خصوصا جوانان بوده و ارائه آن به شیوه هنرمندانه نقش بسزایی در زندگی امروزی دارد.
وی افزود:‌ الگوی ایرانی اسلامی نیز نیازمند بهره‌گیری از سیره معصومین بوده وارائه آثار با زبان هنر از زندگی ائمه از ضروریات است.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: کشور ما امروز با عنوان یک الگو در دنیا مطرح بوده و برای ارتقاء روزافزون می‌طلبد که سیره ائمه را در رئوس برنامه‌های خود قرار دهد و می‌طلبد مدیران سیره ائمه اطهار را در رئوس برنامه‌های خود قرار دهند.
وی گفت: برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در منظومه جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) نشان از توجه به جایگاه و تاثیر این هنر والا دارد.
دبیر هشتمین جشنواره تئاتر رضوی هم در این آئین توجه به هنر دینی در رشته‌های مختلف را برشمرد و گفت: استقبال مردم از تئاتر دینی، آئین‌های عاشورایی و... حاکی از فطرت پاک مخاطبان و نیاز جامعه به هنر معناگر و اقنا فرهنگی جامعه دارد.
محمدرضا سوقندی برگزاری جشنواره تئاتر رضوی را فرصتی برای نشان دادن جلوه‌هایی از زندگی معصومین خواند و اظهار داشت: امروز جریان امواج عمیق تئاتر رضوی فراگیر شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی با بیان اینکه در هشتمین جشنواره تئاتر رضوی مجموعه 179 متن از 27 استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، تصریح کرد: در این راستا 45 متن برای تولید آثار نمایشی انتخاب که پس از بازبینی آثار، نهایتا 8 اثر نمایشی از 5 استان کشور برای شرکت در این جشنواره انتخاب شد.
آئین اختتامیه هشتمین جشنواره تئاتر رضوی با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرپرست مرکز هنرهای نمایشی، استاندار، نماینده مردم بجنورد در مجلس و جمع کثیری از علاقمندانه به هنر تئاتر برگزار شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول