اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد

تولید فیلم سینمایی "زیباتر از زندگی" با موضوع شخصیت شهید علم‌الهدی

خبرگزاری فارس: معاون هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از ساخت فیلم سینمایی زیباتر از زندگی با موضوع زندگی و شخصیت شهید علم‌الهدی به کارگردانی انسیه شاه حسینی خبر داد.

تولید فیلم سینمایی "زیباتر از زندگی" با موضوع شخصیت شهید علم‌الهدی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، گل علی بابایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران خراسان‌جنوبی اظهار داشت: مراحل فیلمبرداری این مجموعه در شهر هویزه خوزستان آغاز شده که برای جشنواره فیلم فجر سال آینده آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وارث ستاد تبلیغات جنگ است، تصریح کرد: وظیفه بنیاد حفظ آثار بیشتر در در حوزه دفاع مقدس و نشر آثار دوران دفاع مقدس در بخش‌های مختلف از جمله فیلم، مستند، تئاتر و شعر است.

معاون هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تدوین دایرة‌المعارف جنگ، تدریس درس دو واحدی درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و نقش استان‌های کشور در جنگ را از وظایف پژوهشگاه دفاع مقدس در سطح کشور عنوان کرد.

بابایی با بیان اینکه سیاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیشتر در بخش فیلم مستند است، گفت: طرح سوژه‌های ناب استانی و ارائه آن به حفظ آثار از وظایف استان‌ها بوده که در صورت پذیرش حمایت مالی از این سوژه‌ها توسط مرکز انجام می‌گیرد.

وی از انعقاد قرارداد فیلم مستند شهید ناصری با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حوزه هنری خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: این فیلم با حضور مستندسازان مطرح کشور انجام می‌گیرد و بالغ بر 80 میلیون تومان اعتبار برای ساخت این مجموعه اختصاص یافته است.

*پارک موزه‌ها شاخص کار هنری استان‌ها محسوب می‌شود

معاون هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه پارک موزه‌ها شاخص کار هنری استان‌ها محسوب می‌شود، افزود: باید در پارک موزه‌ها تمامی استان‌های کشور تمامی قالب‌های هنری خود را ارائه دهند.

بابایی با بیان اینکه سیاست کلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در موضوع پارک موزه‌ها چیدمان هنری این پارک موزه‌ها است، اذعان داشت: امید است با استفاده از اساتید مجرب و متخصصان امر چیدمان هنری این پارک موزه‌ها به نحوی باشد که سبب جذب گردشگران شود.

وی از تألیف 9 کتاب عکس استان‌ها با موضوع جنگ و دفاع مقدس خبر داد و گفت: برای بقیه استان‌ها نیز با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هر استانی کتاب عکس استان‌ها تألیف خواهد شد.

معاون هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه پارک موزه دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در زمینی به مساحت 32 هکتار ساخته می‌شود، اظهار داشت: برای ساخت این مجموعه 15 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

بابایی با بیان اینکه کار واگذاری زمین پارک موزه خراسان‌جنوبی انجام شده است، یادآور شد: برای چیدمان هنری این پارک موزه چند کارگروه تشکیل شده که از جمله این‌ها کارگروه تجسمی و مهندسی و معماری است که به عنوان مشاور در ساخت این پارک موزه فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول