اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان خبر داد

تولید 175 فیلم از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در دولت‌های نهم و دهم، 175 فیلم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تولید شده است.

تولید 175 فیلم از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان

علی سهندی در حاشیه دولت مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: تعداد کتاب‌های منتشر شده قبل از دولت نهم در استان زنجان 425 عنوان بود که پس از دولت‌های نهم و دهم به 620 عنوان کتاب افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه قبل از دولت نهم 34 باب چاپخانه در استان زنجان فعال بود، افزود: این میزان در دولت‌های نهم و دهم به 64 باب رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان زنجان افزود: قبل از دولت نهم دو نمایشگاه برگزار شده بود که این میزان در دولت‌های نهم و دهم به پنج نمایشگاه افزایش یافت.

وی از فعالیت 12 نشریه محلی و منطقه‌ای در استان زنجان قبل از دولت نهم خبر داد و گفت: این میزان در این دولت به 32 نشریه افزایش یافته است.

سهندی با بیان اینکه تعداد کانون‌های تبلیغاتی در استان زنجان قبل از دولت نهم 20 مورد بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 70 کانون تبلیغاتی در استان زنجان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت 10 آموزشگاه آزاد مطبوعاتی، تبلیغاتی، هنری و قرآنی قبل از دولت نهم تصریح کرد: در دولت‌های نهم و دهم این میزان به 19 مورد افزایش یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه قبل از دولت نهم 630 نمایشگاه در استان زنجان برگزار شده است، افزود: در طول هفت سال گذشته 430 نمایشگاه در سطح استان زنجان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ اثری از هنرمندان استان زنجان قبل از دولت نهم خریداری نشده است، افزود:‌ در طول دولت‌های نهم و دهم 68 اثر از هنرمندان استان خریداری شده است.

سهندی با بیان اینکه قبل از دولت نهم هیچ هنرستانی در استان فعال نبود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هنرستان در استان فعال است.

وی از اجرای 483 برنامه نمایشی در استان زنجان قبل از دولت نهم خبر داد و گفت:‌ در هفت سال گذشته 908 نمایش از سوی هنرمندان استان زنجان اجرا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به تولید 95 فیلم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان قبل از دولت نهم افزود: در دولت‌های نهم و دهم 175 فیلم در استان تولید شده است.

وی با بیان اینکه 37 جشنواره فرهنگی، هنری و قرآنی قبل از دولت نهم در استان زنجان برگزار شده است، افزود:‌ در طول دولت‌های نهم و دهم نیز 20 جشنواره فرهنگی، هنری و قرآنی در استان زنجان برگزار شده است.

سهندی با اشاره به تولید 10 فیلم مستند از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان قبل از دولت نهم افزود: 45 مستند نیز در دولت‌های نهم و دهم تولید شده است.

وی با بیان اینکه 85  فیلم کوتاه قبل از دولت نهم تولید شده است، افزود: در حال حاضر 130 فیلم کوتاه در استان زنجان تولید شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه قبل از دولت نهم از هیچ موسسه قرآنی در استان زنجان حمایت نشده است، افزود: ‌در دولت‌های نهم و دهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از 62 موسسه قرآنی حمایت کرده است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول