اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازیگر سینما و تلویزیون:

تجاری شدن سینما سبب تولید فیلم‌های بی‌کیفیت شده است

خبرگزاری فارس: بازیگر سینما و تلویزیون کشور گفت: سینمای ما به سمت تجاری شدن در حرکت است و این سبب بی‌کیفیتی فیلم‌های ساخته شده است.

تجاری شدن سینما سبب تولید فیلم‌های بی‌کیفیت شده است

الهام چرخنده یکی از بازیگرانی که چندی پیش نیز در جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان حضور داشت و نقشی را در فیلم دامنه‌های سفید ایفا کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه نخستین حضور من در سینما با فیلم شب یلدا به کارگردانی کیومرث پوراحمد شکل گرفت، اظهار کرد: سال‌ها است در عرصه سینما فعالیت می‌کنم و فیلم‌های بسیاری را در نقش‌های متفاوت بازی کرده‌ام.

وی در ادامه با اشاره به فیلم‌های اکران شده در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان بیان کرد: به نظر من اگر اطلاع‌رسانی در این جشنواره به نحو مطلوب‌تر صورت می‌گرفت، می‌توانستیم از حضور بازیگران و هنرمندان بیشتری در دیدن فیلم‌ها استفاده ببریم.

این بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد: وقتی بازیگران و هنرمندان در هنگام نمایش فیلم حضور پیدا کنند می‌توان به نقد پرداخت و این نظم می‌تواند به روند بهتر فیلم کمک کند.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بیماری مسری فیلم‌های تجاری و مثلث عشقی سینماگران ما را احاطه کرده است، افزود: در چند ساله گذشته تاکنون سینمای ما به سمت تجاری شدن رفته و سبب شده تا فیلم‌هایی با مضمون مثلث عشقی و یا محتواهای دیگر که بار معنایی ندارد، پدید بیاید که اعتبار سینما را زیر سئوال می‌برد.

چرخنده تصریح کرد: شاید به ندرت فیلم‌هایی که ذکر شد، سودمند بوده اما باز هم می‌توان به فیلم‌های ارزشی که در دهه‌های گذشته با حضور هنرمندان برجسته ساخته می‌شد اشاره کرد که بار معنایی بالایی را به همراه داشت.

وی در مورد عدم استقبال فیلم‌سازان بزرگ در جشنواره‌های فیلم ایران تاکید کرد: شاید بسیاری از چیزهای پیش پا افتاده در بحث فیلم‌سازی از جمله نرسیدن فیلم و یا عدم هماهنگی سبب می‌شود تا استقبال به خوبی انجام نگیرد.

این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه تصریح کرد: شاید به خاطر اینکه بیشتر نظرها روی جشنواره فیلم فجر است به دیگر جشنواره‌ها از جمله جشنواره فیلم کودک و نوجوان پرداخته نمی‌شود به نظر من هر گردهمایی به بهانه‌های مختلف باید تشکیل شود تا از دیدگاه‌های یکدیگر برای توسعه بخش فیلم در ایران استفاده شود.

وی افزود: پس از تهران که پایتخت است اصفهان به دلیل خاصیت‌های بصری که دارد برای کودک و کار در این عرصه جذاب است، اما می‌توان این موضوع یعنی میزبانی جشنواره فیلم کودک را به شهرهای دیگر داد تا به بهانه کودک ایران‌گردی هم انجام شود.

چرخنده در پایان صحبت‌هایش اضافه کرد: با تمام ارادتی که برای جامعه فرهنگی دارم همیشه دوست داشتم که در یک فیلم با شناسنامه فرهنگی کار کنم که فیلم اخیر من با عنوان دامنه‌های سفید این نیاز من را برآورده کرد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول