اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

دانشگاه‌ها توان نقش‌آفرینی در حوزه اشتغال و اقتصاد را دارند

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: دانشگاه خط مقدم مبارزه با توطئه‎های دشمنان است و در حوزه اشتغال و اقتصاد می‎تواند نقش‎آفرین باشد.

دانشگاه‌ها توان نقش‌آفرینی در حوزه اشتغال و اقتصاد را دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، جواد قناعت امروز در نشست با مدیران مراکز علمی و کاربردی استان اعم از دولتی و بخش خصوصی آموزش‎های مهارتی را پیش نیاز تحقق برنامه‌های اشتغال دانست و اظهار داشت: امروزه تئوری‎های محض در حوزه اشتغال نمی‎تواند به دولت کمک کند بلکه دانشگاه جامع علمی و کاربردی با آموزش مهارت‎های تخصصی می‎تواند این خلأ را پر کند.

وی افزود: باید به سمت کیفی‎سازی دانشگاه‎ها پیش برویم و دانشگاه‎های علمی و کاربردی باید مهارت‎آموزی و کاربردی کردن علم را با جدیت پیگیری کنند.

قناعت با بیان تفاوت جنگ نرم و سخت خاطر نشان کرد: جنگ سخت را همه درک می‎کنند ولی عده کمی درگیر آن می‎شوند، در حالی که در جنگ نرم همه مردم درگیر می‎شوند اما عده قلیلی از مردم آن را درک می‎کنند و آن عده کم خواص و افراد تحصیلکرده هستند.

حسین مؤمنی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان نیز در این جلسه گفت: دانشگاه جامع علمی و کاربردی با 920 مرکز، 500 هزار دانشجو در 600 رشته مهارتی، 19 مهر ماه نوزدهمین سال بالندگی خود را سپری می‎کند.

وی هدف از ایجاد مراکز علمی کاربردی را تبدیل مشاغل به رشته‎های دانشجویی عنوان کرد.

در این جلسه یک نفر به نمایندگی از دانشگاه‎های دولتی و یک نفر به عنوان نماینده دانشگاه‎های خصوصی به بیان دیدگاه‎ها و مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول