اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

تامین منابع مالی اصل مهم برای سایت میگو گمیشان است

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: اخذ مجوز برای مساحت 4 هزار هکتار و تامین منابع مالی دو اصل مهم برای سایت میگو گمیشان است که با جدیت آنها را پیگیری می‎کنیم.

تامین منابع مالی اصل مهم برای سایت میگو گمیشان است

جواد قناعت پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم دومین جشن برداشت میگوی پرورشی و آغاز صید ماهیان خاویاری و استخوانی در دریای خزر در شهرستان گمیشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: دو موضوع بسیار مهم و حیاتی که برای سایت میگوی گمیشان در دستور کار قرار گرفته اخذ مجوز و تامین منابع مالی به منظور آماده‎سازی زیرساخت‎ها است که روز گذشته نیز در تهران نشستی با استانداران با حضور رئیس جمهور، وزیر و رئیس سازمان شیلات کشور صورت گرفت و این موضوع مطرح و مقرر شد تا از منابع دیگری برای انتقال آب دریا به سایت تامین اعتبار شود.

وی تصریح کرد: برای آماده‎سازی زیرساخت‎های سایت گمیشان از محل منابع خاص وزارت جهاد کشاورزی به منظور توسعه کشاورزی تسهیلاتی لحاظ خواهد شد و به نظر می‎رسد با این گام‎های اساسی شاهد تحولات خوب و ارزنده‎ای در آینده باشیم.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه میگوی پرورشی سایت گمیشان از اقدامات نو و جدید گلستان در این منطقه به شمار می‎رود، تصریح کرد: گونه میگوی وانامی از جنوب کشور در این منطقه پرورش و تولید می‎شود که در مرحله نخست در مساحت 400 هکتار با پیگیری‎های مستمر توانستیم مجوز زیست محیطی آن را دریافت کنیم.

قناعت با بیان اینکه سایت میگوی گمیشان در سه مرحله تعریف شده است یادآور شد: در مرحله دوم این سایت نیز بنا داریم تا پرورش این گونه را در مساحت 4 هزار هکتار توسعه دهیم و اکنون نیز پیگیر مجوز و منابع مالی این طرح هستیم.

وی اضافه کرد: این سایت در مرحله سوم، قابلیت توسعه تا 40 هزار هکتار را دارد و یکی از طرح‎های مهم و محوری استان در رشد و شکوفایی تلقی می‎شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه سایت میگوی گمیشان پنج هدف عمده را دنبال می‎کند اظهار داشت: ایجاد اشتغال مولد، توسعه صادرات غیرنفتی، استفاده از منابع دریا، زمین‎های کم‎بازده و شوره‎زار، همچنین کاهش فشار صیدهای غیرمجاز دریا از مهم‌ترین اهدافی است که مدنظر وزارت جهاد کشاورزی و شیلات کشور و استان قرار دارد و این موضوع نیز به صورت جدی در استان پیگیری می‎شود.

قناعت ادامه داد: سال گذشته در مرحله نخست جشن برداشت میگو، صادرات به کشورهای همجوار و منطقه صورت گرفت و امیدواریم در مرحله دوم این برداشت به بهره‎وری خوبی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه با راه‎اندازی فاز نخست این سایت حدود 29 نفر مشغول به کار شدند اظهار داشت: یکی از راه‎های حل مشکل صید غیرمجاز که سبب خسارت به منابع آبزی‎پروری می‎شود هدایت صیادان غیرمجاز برای امرار معاش صحیح است که امیدواریم با کنترل این موضوع روزبه‌روز شاهد افزایش پرورش و تولید میگو در استان باشیم.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول