اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد تاکید کرد

آمادگی کانون‌های مساجد برای تحقق منویات رهبری در حوزه مسجد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد تاکید کرد: کانون‌های مساجد برای تحقق منویات رهبری در حوزه مساجد با سایر بخش‌ها، آمادگی دارد.

آمادگی کانون‌های مساجد برای تحقق منویات رهبری در حوزه مسجد

مرتضی طاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این افتخار نصیب کانون‌های مساجد است که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر خود کانون‌های مساجد را مورد توجه قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه بر این اعتقادیم که کانون‌های مساجد یکی از محورهای مسجد هستند، گفت: بی‌تردید اگر بسیج روحانی و کانون‌های مساجد با هم باشند موفق خواهیم بود.

طاهریان افزود: مجموعه کانون‌های مساجد افتخار خودش را می‌داند که بر اساس رهنمودهای آقا شکل گرفته است چون بعد از جنگ که بحث تهاجم فرهنگی پیش آمد، در شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث احیای مساجد و کانون‌های فرهنگی در سال 71 کار خودش را آغاز کرد.

وی تصریح کرد: حضرت آقا به حوزه مسجد و امام جماعت و همچنین حضور پر نشاط مسجد تاکید دارند که از این رو شورای عالی کانون مساجد نیز دو محور جدی را مورد توجه قرار داده است لذا در این راستا مدیر کانون را امام جماعت معرفی می‌کند و ارتباط با امام جماعت در فعالیت‌های کانون‌های مساجد نیز بیش از پیش مورد توجه است.

به گفته معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد، عمده رویکرد برنامه‌های کانون‌های مساجد با محوریت جوان پیش‌بینی شده است و این برنامه‌ها در قالب فرهنگی، جشنواره‌ها و ... انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه کانون‌های مساجد 20 ساله شد، افزود: به طور حتم هر مسجدی که با مسجد گره بخورد مبارک است، بسیج نیز با مسجد گره خورده است اگر حضرت آقا به کانون‌ها سفارش می‌کنند یعنی به مسجد سفارش کرده‌اند.

طاهریان تصریح کرد: قطعاً اگر حضرت آقا به بسیج عنایت ویژه‌ای داشتند چون برکات این مولود انقلاب روشن است و این شجره طیبه با مردم گره خورده است لذا ما بر این اعتقادیم که کانون‌های مساجد محور مسجد هستند اگر بسیج روحانی و کانون‌های مساجد با هم باشند موفق خواهیم بود.

وی اظهار کرد: رهبر انقلاب مسئولان را برای تقویت هر چه بیشتر این بخش‌ها سفارش کرده‌اند لذا این وظیفه ما را در قبال رهنمودهای رهبری دوچندان کرده است.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در حوزه مسجد الزام آور دانست و گفت: کانون‌های مساجد آمادگی داشته تا این سطح تعاملات با گروه‌های مسجد را افزایش دهد.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول