اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی، پژوهش و آموزش ستاد اقامه نماز:

ارتقای فرهنگ نماز مستلزم توجه بیشتر به مساجد است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، پژوهش و آموزش ستاد اقامه نماز گفت: ارتقای فرهنگ اقامه نماز مستلزم توجه بیشتر به مساجد است.

ارتقای فرهنگ نماز مستلزم توجه بیشتر به مساجد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، سید محمد عبداللهی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده از سوی ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: ستاد اقامه نماز یک ستاد پشتیبانی است که برنامه‌ریزی، نظارت بر کمبودها و بازسازی مساجد را بر عهده داشته و در این راستا خدمات مفیدی را انجام داده است.

وی افزود: در حوزه آموزش و پژوهش برنامه پیش‌بینی شده است که بیش از 60 درصد آن تاکنون اجرا شده و تعداد باقیمانده در ارتباط با روحانیان، محراب و افتتاح مساجد است که در 20 استان کشور برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، پژوهش و آموزش ستاد اقامه نماز با بیان اینکه باید در خراسان جنوبی شورای انقلاب فرهنگی ایجاد شود، تصریح کرد: با تشکیل این شوراها می‌توان در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کمبودهای مساجد را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کرد.

عبداللهی با اشاره به اینکه دوره‌هایی در راستای نماز برای همه مقاطع سنی برگزار می‌شود، افزود: در سال جاری دو برنامه با همکاری ستاد فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با نقش مساجد، جنگ نرم دشمن و آموزش مروجان با فرهنگ نماز برای همه مقاطع سنی تحصیلی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: مهم‌ترین رویکرد برگزاری این برنامه‌ها جذب دانش‌آموزان به سوی مسئله مهم نماز است.

معاون فرهنگی، پژوهش و آموزش ستاد اقامه نماز اظهار کرد: در تاریخ‌های 17 و 18 آبان‌ماه سال جاری جشنواره‌ای با موضوع نماز با هدف جذب هنرمندان جوان و معرفی آثار برتر بین هنرمندان نقاش برگزار و از آثار برگزیده تجلیل و قدردانی می‌شود.

عبداللهی درباره اعتبار لازم برای انجام برنامه‌های امسال ستاد اقامه نماز کشور گفت: در حال حاضر اعتبار بودجه جاری وجود ندارد و تنها این فعالیت‌ها به صورت مشارکت و تعامل دستگاه‌های فرهنگی برگزار شده و پیش‌بینی می‌شود اعتبار آن بالغ بر یک‌ میلیارد و 500 میلیون تومان باشد.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول