اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان خبر داد

برگزاری جشنواره قرآن و اذان در نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان از برگزاری جشنواره قرآن و اذان در دهه امامت و ولایت در این شهرستان خبر داد.

برگزاری جشنواره قرآن و اذان در نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام ابوالقاسم لطفی ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان نهبندان اظهار کرد: عید غدیر خم از اعیاد مهم شیعیان است و همه وظیفه دارند در راستای ترویج فرهنگ بصیرت و ولایت‌مداری حرکت کنند.

وی ادامه داد: برای نهادینه ‌کردن فرهنگ غدیر در جهان اسلام، نیازمند تلاش همه‌جانبه هستیم که نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در این میان قابل توجه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان تصریح کرد: غدیر یکی از اعیاد بزرگ اسلام بوده اما مهجور مانده و تشکیل بنیاد بین‌المللی غدیر به منظور رفع مهجوریت غدیر است و در راستای زنده شدن و زنده نگاه داشتن فرهنگ غدیر باید تمامی مسئولان و مردم همت و تلاشی جهادگونه داشته باشند.

لطفی، دهه امامت و ولایت را بهترین فرصت به منظور اجرای برنامه‌های ارزشی برای نهادینه‌سازی جایگاه ولایت در جامعه عنوان کرد و افزود: مسئله ولایت از مهم‏ترین مسائل و مباحث اسلامی و قرآنی و محوری‏ترین مسئله در مکتب اهل بیت (ع) است.

وی یادآور شد: مسئله ولایت، از جایگاه بلند اعتقادی و محتوای عمیق ارزشی برخوردار است و این جایگاه باید همیشه در نظام اسلامی حفظ و حراست شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان با اشاره به جایگاه ولایت ‏در اسلام اظهار کرد: ولایتی که در اسلام و قرآن مطرح شده بسیار عمیق‏تر و دقیق‏تر از معنای لغوی آن است.

لطفی یادآور شد: شناسایی تأثیرات زوایای مختلف واقعه غدیر بر جامعه اسلامی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و شاخص‌های این عید بزرگ و پیام‌های آن باید بیشتر از گذشته در بین نسل جوان بازگو و تبیین شود.

وی ضمن تشریح برنامه‌های دهه ولایت و امامت این اداره افزود: برگزاری جشن بزرگ غدیر، نصب پرچم و پلاکارد، برپایی دعای عرفه و تجلیل از سادات، توزیع برچسب شیشه‌ای، اعزام مبلغ، حمایت از برنامه‌های هیئات مذهبی و مسابقه کتابخوانی از اهم برنامه‌های این نهاد در این دهه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان، برگزاری جشنواره قرآن و اذان، گفتمان‌های دینی، کلاس احکام در مساجد سطح شهرستان توسط مربیان حوزه علمیه خواهران، مسابقه کتابخوانی نماز، جلسات غدیر در روستاهای بزرگ با اعزام روحانی، اجرای مسابقه فرهنگی رایة‌الهدی، برنامه‌های قرآنی توسط خانه‌های قرآن روستایی و همایش هیئات مذهبی را از دیگر برنامه‌های این اداره در ایام دهه ولایت عنوان کرد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول