اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان خبر داد

اعزام مشاور مذهبی به مدارس و مساجد نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان از اعزام مشاور مذهبی به تمامی مدارس و مساجد این شهرستان به منظور نشر و نهادینه‌سازی فرهنگ‌ اسلامی خبر داد.

اعزام مشاور مذهبی به مدارس و مساجد نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام ابوالقاسم لطفی صبح امروز در مراسم افتتاحیه مجتمع‌های فرهنگی و تربیتی ریحانه و شهید مطهری کمیته امداد امام خمینی نهبندان اظهار کرد: مدارس و دانش‌آموزان بهترین اماکن و افراد به منظور ترویج و نهادینه کردن فرهنگ‌های دینی و ارزشی در جامعه به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه در جامعه امروز با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن نشر و تبیین فرهنگ‌های اسلامی و ارزش‌های دینی به عنوان یک ضرورت به شمار می‌رود، تصریح کرد: در راستای خنثی‌سازی اهداف و برنامه‌های دشمن در جنگ نرم باید فرزندانمان را به سلاح ایمان و معنویت مجهز کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان ادامه داد: فرهنگ‌هایی از قبیل نماز و قرآن را باید از همان سنین کودکی برای فرزندانمان بازگو و مورد توجه قرار دهیم و پافشاری و استمرار در انجام و رعایت این فرهنگ‌ها و ارزش‌ها از همان ابتدا فرزندانمان را با بنیه دینی قوی پرورش می‌دهد.

لطفی افزود: امروز دشمن از گسترش اسلام و معارف دین محمدی در جهان هراس دارد و برای جلوگیری از آن دست به هر اقدام ننگینی نظیر اهانت به مقدسات، قران کریم و پیامبر (ص) می‌زند تا اذهان عمومی ملل مختلف را نسبت به اسلام بدبین سازد.

وی ترویج، نهادینه‌سازی و رعایت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی را یک اصل مهم دانست و اظهار کرد: دشمن با رواج بی بندوباری و بدحجابی درصدد تزلزل در بنیان خانواده‌ها است و این یک توطئه و حربه بسیار نرم در تهاجم فرهنگی دشمن محسوب می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان گفت: دین مبین اسلام بر پایه ارزش‌ها و فرهنگ‌های دینی و مذهبی استوار است و این ارزش‌ها و فرهنگ‌ها باید همیشه به طور صحیح توسط آحاد جامعه رعایت شود.

لطفی از اعزام مشاور مذهبی و دینی به تمامی مدارس و مساجد این شهرستان به منظور نشر و نهادینه‌سازی فرهنگ‌های اسلامی و پاسخگویی به شبهات دینی مردم و قشر جوان خبر داد و افزود: با درخواست نیاز به مشاور دینی اداره آموزش و پرورش نهبندان، این نهاد آمادگی لازم را به منظور اعزام مشاور دینی به فضاهای آموزشی و خوابگاهی اعلام کرد.

وی اضافه کرد: در این راستا نیز یک مشاور دینی به خوابگاه‌های کمیته امداد نهبندان اعزام می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان با اشاره به اینکه در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی در خوابگاه‌های کمیته امداد اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اعلام همکاری می‌کند، تصریح کرد: در برنامه‌هایی از قبیل جشنواره‌های قرآنی، حفظ قرآن کریم و مسابقات فرهنگی و دینی اداره تبلیغات اسلامی نیز دانش‌آموزان زیر‌پوشش کمیته امداد شهرستان می‌توانند شرکت کنند.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده با حوزه علمیه خواهران نهبندان سعی می‌کنیم تا امامان جماعت مدارس دخترانه شهرستان از خواهران طلبه باشند و با این اقدام بخشی از کمبود امامان جماعت در مدارس پسرانه برطرف شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان با بیان اینکه در مکتب اسلام تزکیه مقدم بر تعلیم است، گفت: از دانش‌آموزان می‌خواهیم در وهله نخست به تزکیه و رعایت تقوا توجه کنند که توجه به این مهم می‌تواند آنها را در زمینه‌های علم‌آموزی و در دنیا و آخرت سعادتمند سازد.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول