اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس تبلیغات اسلامی نهبندان:

ولایت و امامت رمز بقای اسلام است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان گفت: ولایت و امامت یکی از اساسی‌ترین ارکان نظام و عامل بقای اسلام است.

ولایت و امامت رمز بقای اسلام است
حجت‌الاسلام و ‌المسلمین مرتضی ابراهیم‌زاده امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت اظهار داشت: از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر به عنوان دهه ولایت و امامت نام‌گذاری شده است و در راستای فرهنگ، رسالت و پیام غدیر باید بیش از پیش تلاش کنیم.
ابراهیم‌زاده بر برگزاری برنامه‌های باشکوه دهه امامت و ولایت به ویژه در روز عید غدیر خم توسط متولیان امر تاکید کرد و افزود: ما به عنوان شیعیان حضرت علی (ع) باید وظیفه خود را در مقابل اعیاد اسلامی به ویژه عید سعید غدیر خم به خوبی و به نحو شایسته انجام دهیم.
وی با تاکید بر اینکه روز غدیر، روز بسیار بزرگی در تاریخ اسلام است، تصریح کرد: در این روز اتفاق بزرگی و مهمی برای مسلمانان و شیعیان صورت گرفته که باید این روز گرامی داشته شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان با بیان اینکه دهه امامت و ولایت دهه عظیمی است، تصریح کرد: همه عاشقان ائمه اطهار(ع) با حضور در برنامه‌های مختلف ضمن گرامیداشت این دهه به محتوا و غنای این دهه بیافزایند.
ابراهیم‌زاده یادآور شد: عید غدیر با نام عید‌الله اکبر در میان شیعیان مرسوم و مشهور است چراکه این عید بزرگ بیان‌گر الزام حاکمیت الهی در جامعه اسلامی و عید حفظ ارزش‌ها محسوب می‌شود.
وی حضرت امیر المومنین علی‌(ع) را به عنوانی انسانی برگزیده و متجلی اسما و صفات خداوند متعال عنوان کرد و گفت: همه ساله به مناسبت برگزاری عید سعید غدیر در سراسر کشور و شهرستان برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود که امسال نیز همانند سال‌های گذشته شاهد برگزاری برنامه‌های خوبی نظیر نورافشانی در ایام غدیر به ویژه شب عید غدیر در میادین شهر و برگزاری جشن‌های بزرگ و متمرکز در نهبندان و در فضاهای مختلف هستیم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان از برگزاری مراسم محوری در شب عید سعید غدیر خم در محل مسجد الغدیر این شهر خبر داد و اظهار داشت: در این مراسم محوری و جشن بزرگ از مداح محوری و برنامه‌های شاخص بهره‌مند می‌شویم.
ابراهیم‌زاده یادآور شد: تلاش و جدیت برای احیای پیام غدیر و تبیین این پیام در جامعه اسلامی در واقع بزرگترین حرکت به منظور تعظیم شعائر اسلامی است که باید در این راستا اهتمام جدی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: از جامعه روحانیت، دستگاه‌های فرهنگی، هیئت‌های مذهبی، متولیان امر درخواست داریم تا با تدوین و اجرای برنامه‌های مهم و ارزشی در ترویج و تعمیق رسالت و پیام غدیر به خوبی ایفای نقش داشته باشند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه عید غدیر و محوریت آن باید به طور صحیح و حقیقی در افکار عمومی تداعی و تبیین شود، تصریح کرد: پیام اصلی غدیر بحث امامت و ولایت است که در این راستا باید بصیرت ولایی خویش را افزایش داده و درصدد تقویت آن باشیم و بیاد بدانیم که ولایت و امامت یکی از اساسی‌ترین ارکان نظام و عامل بقای اسلام است.
ابراهیم‌زاده در ادامه به نقش ولایت و امامت در بیداری اسلامی اشاره کرد و افزود: ملت‌های منطقه و کشورهای اسلامی اگر می‌خواهند که به نتیجه نهایی و پیروزی کامل برسد باید در مسیر ولایت و در خط مستقیم امامت حرکت کنند تا در مسیر الهی به انحراف گام بر ندارند.
وی افزود: بصیرت ولایت‌مدران جامعه اسلامی در شناخت انحرافات زمینه ظهور منجی عالم بشریت را فراهم می‌کند.
 انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول