اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی نهبندان خبر داد

فعالیت 10 خانه قرآن روستایی در نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان گفت: به منظور ترویج و تبیین فرهنگ قرآن کریم هم‌اکنون تعداد 10 خانه قرآن روستایی در سطح روستاهای نهبندان فعالیت دارند.

فعالیت 10 خانه قرآن روستایی در نهبندان

حجت‌الاسلام و ‌المسلمین مرتضی ابراهیم‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: قرآن کریم از طرف خداوند بر پیامبر نازل شد تا بشر با تدبر و عمل به مفاهیم آن رستگار و در مسیر الهی حرکت کند.

وی با بیان اینکه این کتاب آسمانی برترین و بهترین راهنمایی بشر به شمار می‌رود، تصریح کرد: قرآن کریم برای هدایت تمامی انسان‌ها نازل شده و هیچ وقت منسوخ نشده و نمی‌شود و در تمامی اعصار کاربرد خویش را دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان با اشاره به اینکه فرهنگ قرآن باید به طور شایسته در متن جامعه نهادینه شود، ادامه داد: تمامی مسئولان و متولیان به ویژه مدیران فرهنگی باید همواره تلاشی مضاعف در راستای ترویج فرهنگ قرآن کریم در جامعه داشته باشند.

ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه برای نهادینه‌سازی فرهنگ قرآن باید از کوچک‌ترین و مهم‌ترین عضو جامعه یعنی خانواده فرهنگ‌سازی را آغاز کنیم، افزود: والدین می‌توانند با اهمیت دادن با قرآن و سایر مسائل دینی و معنوی فرزندان خویش را تربیت صحیح کرده و آنها را از همان سنین خردسالی و نوجوانی با فرهنگ‌های اسلامی به ویژه فرهنگ قرآن کریم آشنا سازند.

 

*مسئولان و متولیان فرهنگی به فرهنگ‌سازی قرآن توجه کنند

وی یادآور شد: مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی نیز باید به منظور اشاعه و تعمیق فرهنگ قرآن کریم برنامه‌ها و اقدامات ارزشمند و جامع را تدارک و اجرایی کنند تا مردم به ویژه نسل جوان نیز بدانند که مدیران و نهادهای دولتی نیز به مباحث دینی و فرهنگی اهمیت قائل می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان با بیان اینکه تاکنون برای ترویج فرهنگ قرآن در این شهرستان اقدامات و برنامه‌های متنوع و مختلفی اجرایی شده است، اظهار داشت: راه‌اندازی مجمع قاریان و استفاده از قاریان کشوری و بین‌المللی، برگزاری محافل قرآنی در مناسبت‌های مختلف، ساماندهی محافل قرآنی خانگی، تأسیس مؤسسات قرآنی، تلاوت و تفسیر قرآن در مساجد و تشکیل کمیته توسعه فرهنگ قرآن از اهم اقدامات مسئولان شهرستان به منظور ترویج فرهنگ قرآن بوده است.

ابراهیم‌زاده اشاعه و تبیین فرهنگ قرآن و سایر فرهنگ‌های ارزشی را یکی از رسالت‌های اداره تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: تاکنون بدین منظور فعالیت‌های خوبی توسط این نهاد در شهرستان انجام شده و این اقدامات را به سطح روستاها نیز تعمیق بخشیده است.

وی از تأسیس و فعالیت تعداد 10 خانه قرآن روستایی در سطح روستاهای نهبندان به منظور ترویج و تبیین فرهنگ قرآن کریم خبر داد و گفت: تا سال 87 تنها یک خانه قرآن روستایی در شهرستان موجود بوده که هم‌اکنون 9 خانه قرآنی روستایی دیگر نیز تأسیس و راه‌اندازی شده است.

 

*راه‌اندازی ستاد تفسیر قرآن در نهبندان ضروریست

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان تصریح کرد: این خانه‌های قرآنی ضمن جذب جوانان نیز در مباحث روخوانی، تفسیر، ترجمه و حفظ قرآن کریم فعالیت داشته و برنامه اجرا می‌کنند.

ابراهیم‌زاده راه‌اندازی ستاد تفسیر قرآن کریم در شهرستان را امری ضروری و لازم عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی این ستاد در ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ قرآن نقش موثری را ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: برای اشاعه و تعمیق فرهنگ ناب قرآن کریم باید در تمامی ادارات، مدارس و مساجد شهرستان برنامه‌های متنوع تدارک دیده شود و محوریت این برنامه‌ها را در مساجد و مدارس بر عهده نسل جوان بگذاریم تا از یک سو جوانان احساس مسئولیت و از طرفی رغبت و میل بیشتری برای گرایش به سمت قرآن پیدا کنند.

 

*دارالقرآن شهر شوسف راه‌اندازی شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان از تأسیس و راه‌اندازی دارالقرآن شهر شوسف در اوایل سال جاری خبر داد و گفت: ایجاد این دارالقرآن یکی از خواسته‌های به حق و به جای مسئولان محلی و مردم شهر شوسف بود که با پیگیری‌ها و رایزنی‌های انجام شده این مهم در شهر شوسف محقق شد.

ابرهیم‌زاده اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک‌هزار جلد قرآن کریم بین نهادهای شهرستان توزیع شده است.

وی یادآور شد: این نهاد در راستای برگزاری هرگونه برنامه و فعالیت قرآنی در سطح شهرستان آمادگی خویش را برای همکاری اعلام و از اینگونه برنامه‌ها نیز حمایت هم می‌کند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول