اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان خبر داد

تولید 33 هزار تن علوفه حجیم در نهبندان

خبرگزاری: مدیر جهاد کشاورزی نهبندان از تولید 33 هزار تن علوفه حجیم در این شهرستان طی سال جاری خبر داد.

تولید 33 هزار تن علوفه حجیم در نهبندان

عزیز باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار کرد: این شهرستان در بخش کشاورزی و دامداری دارای ظرفیت و استعدادهای فراوانی است که توجه به آنها و تامین زیرساخت‌های لازم در این زمینه می‌تواند روند اشتغال‌زایی و درآمدزایی و البته توسعه این شهرستان را تسریع بخشد.

وی با بیان اینکه نهبندان به عنوان قطب تولید علوفه در خراسان جنوبی به حساب می‌آید، تصریح کرد: تولید علوفه به دلیل اینکه مراحل کاشت، داشت و برداشت آن کم است می‌تواند علاوه بر تامین علوفه مورد نیاز دام‌های کشاورزان و دامداران شهرستان درآمدزایی خوبی نیز برای آنان به دنبال داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان یادآور شد: با توجه به شرایط اقلیمی و ظرفیت‌های موجود در شهرستان به ویژه تعداد روزهای آفتابی و سایر محدودیت‌های موجود در کشت بهاره در مقایسه با تولید سایر محصولات شامل بادهای 120 روزه، شوری آب و خاک، آفات و بیماری‌ها، عدم وجود نیروی کارگری و هزینه‌های بالای تولید به این شهرستان امکان می‌دهد که توسعه کشت علوفه در اولویت سایر فعالیت‌ها قرار گیرد.

باقری افزود: صرفه‌جویی در مصرف انرژی، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، اشتغال‌زایی پایدار، کوتاه بودن فصل رشد، امکان توسعه صنایع تبدیلی، بازده حداکثری در واحد سطح، بهره‌وری حداکثری از آب و خاک و ارزش اقتصادی بالا در مقایسه با سایر محصولات از عمده مزایای کشت علوفه است.

وی اضافه کرد: ارتقای مدیریت تولید محصولات دامی از نظر کمی و کیفی، امکان فرآوری و استفاده طولانی مدت(سیلاژ)، جلوگیری از تخریب ساختمان خاک و اراضی کشاورزی، ممانعت از آلودگی محیط زیست، افزایش مواد آلی و هوموس خاک از دیگر مزیت‌های کشت علوفه محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: با توجه به مزیت‌های کشت علوفه، طی سال‌های اخیر توسعه سطح زیر کشت علوفه در این شهرستان رشد چشمگیری داشته و در سال جاری کشت علوفه حجیم شامل ذرت و سورگوم بالغ بر 680 هکتار با تولید 33 هزار تن بوده است.

باقری اظهار کرد: ارزش ریالی این میزان تولید علوفه حجیم در نهبندان مبلغی معادل 33 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح نیز به رکورد قابل ملاحظه‌ای در ذرت علوفه‌ای از 45 تن در هکتار طی سال گذشته به 74.3 تن در هکتار در سال جاری دست یافته‌ایم.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول