اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی

کتابخانه دیجیتال در نهبندان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان از راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال در این نهاد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کتابخانه دیجیتال در نهبندان راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی ابراهیم‌زاده جمعه‌شب در مراسم بازدید فرماندار نهبندان از کتابخانه دیجیتال اداره تبلیغات اسلامی اظهار داشت: تاکنون مبلغ 100 میلیون ریال برای این کتابخانه دیجیتال هزینه شده و در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد 10 کاربر به طور همزمان می‌توانند از کتابخانه دیجیتال استفاده کنند، تصریح کرد: کاربران می‌توانند با استفاده از این کتابخانه به 800 هزار عنوان مقاله، نشریه و مطالب تخصصی دسترسی پیدا کنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان ادامه داد: در این کتابخانه دیجیتال مطالبی تخصصی و خوب در مباحث فقه، اصول، احکام، فلسفه، تاریخ، تفسیر، حدیث و علوم قرآنی، معارف اسلامی و مسائل سیاسی وجود دارد.
ابراهیم‌زاده افزود: در حال حاضر برای تکمیل و توسعه کتابخانه دیجیتال این نهاد نیاز به اعتبار 200 میلیون ریال داریم تا زمینه‌های بیشتری را در این راستا برای علاقمندان این عرصه فراهم کنیم.
وی یادآور شد: با تکمیل و توسعه این کتابخانه بیش از 20 کاربر به طور همزمان می‌توانند از خدمات و برنامه‌های کتابخانه دیجیتال بهره‌مند شوند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان گفت: با راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال زمینه‌های تحول در حوزه پژوهش جوانان این شهرستان فراهم می‌شود.
فرماندار نهبندان نیز در این مراسم اظهار داشت: امروزه باید تمامی تلاش خویش را به کار گیریم و زمینه‌های جذب جوانان را به مسائل فرهنگی، علمی، آموزشی و مذهبی را فراهم آوریم تا نسل جوان وقت فراغت خویش را بیهوده سپری نکنند.
حسین شرافتی‌راد اضافه کرد: رسالت تبلیغات اسلامی از همان نامش پیدا است و در این راستا بسترهایی از قبیل کتابخانه دیجیتال را برای استفاده نسل جوان مهیا کرده و زمینه‌های شکوفایی و رشد علمی و معنوی جوانان را فراهم می‌کند.
وی تصریح کرد: در کتابخانه‌های دیجیتال فاصله میان جویندگان و پدیدآورندگان تقریبا به صفر می‌‌رسد.
فرماندار نهبندان ادامه داد: کتابخانه دیجیتال، علاقمندان به موضوعات مشترک را از سراسر کشور کنار هم می‌‌آورد و به آنها امکان می‌‌دهد که در هرجای کشور و حتی جهان در موضوعات مورد علاقه شان به بحث بنشینند و این سبب می‌شود فاصله میان نخبگان کشور از بین برود و آنها بتوانند مسائل خودشان را با دانشمندان و نخبگان جهان مطرح کنند.
شرافتی‌راد با اشاره به اینکه در کتابخانه‌های دیجیتال امکان استفاده همزمان از یک منبع خاص برای استفاده‌کنندگان فراهم است، افزود: برخلاف کتابخانه‌های فیزیکی برای کتابخانه‌های مجازی دو مقوله زمان و مکان کلمات بی‌مفهومی هستند بدین معنا که خدمات کتابخانه‌ای را به زمان و مکان خاص محدود نمی‌‌سازند و اطلاعات موجود در این کتابخانه‌ها در تمامی روزهای هفته و در تمامی ساعات شبانه روز قابل دستیابی است.
در ادامه فرماندار نهبندان در راستای کمک 5 میلیون ریالی به کتابخانه دیجیتال قول مساعد داد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول