اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی نهبندان:

معارف اهل بیت (ع) با خرافات آلوده نشود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان گفت: یکی از آسیب‌های جلسات عزاداری اهل بیت (ع) همین آلوده شدن معارف ناب آن بزرگواران با خرافات و بدعت‌ها است.

معارف اهل بیت (ع) با خرافات آلوده نشود
حجت‌الاسلام و ‌المسلمین مرتضی ابراهیم‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان ضمن تسلیت ایام عزاداری ابا عبدالله(ع) اظهار داشت: جلسات عزاداری امام حسین(ع) در جامعه اسلامی و شیعی نیاز به تبیین واقعیت‌های درست تاریخی به منظور پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی به ویژه جریان عاشورا دارد و توجه به آسیب‌های احتمالی در جلسات اباعبدالله الحسین(ع) باید مورد توجه باشد.
 وی تصریح کرد: امروزه معرفت‌شناسی در سایه معنویت جلسات امام حسین(ع) کارکردهای بسیار زیادی دارد که یک نمونه از آن بیمه شدن جوانان ما از خطرات ضد فرهنگی دشمنان است.
 رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان ادامه داد: موضوع بیمه شدن جوانان در سایه معنویت جلسات عزاداری سرور و سالار شهیدان منوط به این مسئله است که معارف اهل بیت(ع) صحیح و عاری از هرگونه خرافات و بدعت‌ها به کام جوانان ریخته شود.
ابراهیم‌زاده یادآور شد: یکی از آسیب‌های جلسات عزاداری اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) همین آلوده شدن معارف ناب آن بزرگواران با خرافات و بدعت‌ها است.
 وی با بیان اینکه چگونگی نحوه و ایراد سخنرانی و مداحی اهل بیت(ع) یکی دیگر از عوامل ورود آفت به عزاداری‌ها است، افزود: اگر سخنران به بیان مطالب سست، بی‌پایه و خالی از محتوا بپردازد و از مطالبی همچون قرآن و احادیث استفاده نکند این جلسات عزاداری آنچنان خروجی و ثمره مثبتی ندارد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان گفت: همچنین اگر محتوای این جلسات تحلیل‌هایی بر اساس مقایسات غیر منطقی باشد حتما اینگونه جلسات معنوی اثر معکوس بر روی مردم به ویژه جوانان می‌گذارد.
ابراهیم‌زاده اظهار داشت: در ارتباط با مداحی نیز همین گونه است خواندن روضه‌هایی دروغ، بی‌اساس و صرفا برای احساساتی کردن جوانان و بدون معرفت عمیق و خواندن اشعار سخیف و دور از شأن اهل بیت(ع) منجر به ورود آسیب به جلسات عزاداری می‌شود.
 وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از عوامل وارد آمدن آسیب به جلسات عزاداری آلوده شدن این محافل معنوی با مسائل سیاسی حزبی و گروهی است، تصریح کرد: داشتن بینش سیاسی یک اصل به شمار می‌رود و پایه این بینش که معرفت و معنویت است در همین جلسات اهل بیت صورت می‌گیرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان ادامه داد: اما متأسفانه برخی باندهای سیاسی با عناوین مختلف با نفوذ در اینگونه جلسات از احساسات پاک مردم به ویژه نسل جوان حاضر در این جلسات سو استفاده می‌کنند که مسئولان هیئت‌های مذهبی باید در این باب دقت لازم داشته باشند.
 ابراهیم‌زاده یادآور شد: اخلاص، بصیرت و علم باید سه شاخصه مهم مداح اهل بیت(ع) باشد و باید به این ویژگی‌ها سرلوحه کار مداحان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مداحان در مراسم عزاداری نقشی محوری را ایفا می‌کنند، افزود: شایسته است که آنها که در نوحه‌ها و مداحی‌ها خویش به بیان حقایق جریان و واقعه کربلا و عاشورا بپردازند و از غلو و درست جلوه ندادن برخی از وقایع نهضت عاشورا که مستند و معتبر نیست، خودداری کنند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول